Тимът на Ситроен се сблъска с доста проблеми от началото на рали Монте Карло. Крис Мийк катастрофира в четвъртата отсечка от надпреварата и счупи окачването на C3 WRC. Стефан Льофебр пък получи повреда в съединителя още във втория етап при опит да се измъкне от засипана със сняг канавка.
„Трудно е да открием нещо положително в първия ден на реалната надпревара, след като крайният резултат е, че и двата ни автомобила ще продължат състезанието по системата Рали 2”, заяви шефът на тима Ив Матон. „Доскоро целта на Крис бе да спечели ралито и затова трябваше да натиска. Всъщност той бе втори в класирането, когато излетя от пътя. За щастие колата на практика не е повредена и той се връща в състезанието, за да трупа опит. И двата ни екипажа ще се постараят да спечелят колкото се може повече точки за шампионата при конструкторите.”
Мийк обясни подробно какво му се е случило: „Условията бяха трудни, както често се случва в Монте Карло. Някои от кривите бяха покрити с отъпкан сняг и бе трудно да се прецени сцеплението. Аз изхвърчах в ляв завой. Колата се изпързаля и дясната страна удари бордюр. Рамо на предното окачване се строши и не бяхме в състояние да продължим. Разочароващо е и за мен, и за отбора. Очевидно е, че не искахме да стартираме така. Ясно е и че вече не можем да се борим за силен резултат, но ще продължим да караме, за да учим повече за C3 WRC.”
OBC: @krismeeke off the road in SS4#WRC #RAMC2017 pic.twitter.com/cCy3zIJbIK
— Citroën Racing (@CitroenRacing) 20 January 2017
Льофебр ще се постарае да постигне по-голямо постоянство в темпото си, както и по-висока скорост.
Единственият доволен пилот в Ситроен бе Крейг Брийн, който този уикенд е зад волана на DS3 WRC. Той сподели, че не е очаквал да е толкова близо до колите със спецификация за 2017 г. – шести в класирането, докато Льофебр е 12-ти.
„Никога не съм се чувствал толкова уверен в това рали. Дадохме някои добри времена в наистина трудни условия. Нямаме търпение да продължим така”, допълни Брийн.
Interview with @Craig_Breen after #RAMC2017 day 2 #WRC pic.twitter.com/UcSM4U4Ss5
— Citroën Racing (@CitroenRacing) 20 January 2017