Изборът на Себастиен Ожие за 2017 г. е сведен до две опции – М-Спорт и частен екип с новото Поло на Фолксваген. Четирикратният световен шампион се надява максимално бързо, дори още тази седмица, да реши какво ще прави догодина. Той остана бе отбор, след като Фолксваген реши да се изтегли от световния рали шампионат.
Според информация на Аутоспорт все още има дори вариант Ожие да кара Ситроен C3 WRC. Французинът обаче отказа да коментира ситуацията, макар да призна, че има по-голяма яснота за себе си относно възможните варианти за бъдещето му.
„Желанието ми е да продължа да се състезавам още малко, но не мога да гарантирам, че ще съм на старта в Монте Карло. Как бих могъл да съм 100% сигурен, след като нямам договор? Искам (да карам) колата с най-голям шанс за победа. Необходимо ми е за мотивация, а също така търся стабилност в бъдеще. Имам опции за едно- или двугодишен контракт. И не става дума за пари, а за потенциал. Сега имам две опции.”
Смята се, че Ожие е отхвърлил варианта да се присъедини към Тойота, тъй като не се е почувствал добре в новия Ярис. Себастиен сподели, че тестът му не преминал особено добре на асфалт, но управлението било по-силно на чакъл: „Беше много хлъзгаво, което не помага за демонстриране на потенциала. В подобни условия обаче бързо можеш да кажеш какво не е наред с колата.”
В същото време французинът е впечатлен от ентусиазма на Малкълм Уилсън: „Малкълм много ясно постанови, че приоритетът му е да работи с нас. Това работи в негова полза. Хубаво е хората да са много ясни и мотивирани да се трудят с нас.”
Възможността частен екип да се състезава във WRC догодина с новото Поло на Фолксваген все още е налице. Тимът проведе цялата си развойна програма, колата е почти напълно готова. Членът на борда на Фолксваген Франк Уелш заяви, че има интерес към колата. Шефът на моторспорт дивизията Волфганг Дюрхаймер потвърди информацията пред Аутокар: „Най-важното нещо е, че ние не можем да харчим нищо. Но постигнем точната сделка, ще сътрудничим по всякакъв начин. Ще дадем и хора от Фолксваген Моторспорт за подготовка и развитие на автомобилите.”
Дюрхаймер се надява да има финална уговорка още преди началото на шампионата, както и тя да е за пълна програма на съответния екип.