Тимът на Макларън ще е поредният със система от типа двоен DRS, въпреки че устройството ще бъде забранено за използване през следващия сезон във Формула 1.
Спортният директор на отбора Сам Майкъл заяви, че в Уокинг са анализирали предимствата и недостатъците на такава конструкция и работят по нея, но не е сигурен кога би могла да дебютира в надпревара.
– Трябва да сме внимателни този проект да не отнема твърде голям ресурс от останалите ни нови компоненти – допълни Майкъл. – Системата ни не е като на Лотус, а и не е съвсем ясно какъв точно принос ще има за скоростта на болидите. В Лотус понастоящем откриват колко трудно е нещо такова да заработи. Всички се хвърлят на появилите се в падока нови идеи, анализират ги и ги въвеждат, ако решат, че ще им носят достатъчно ползи.
Системата се появи за първи път в автомобилите на Мерцедес в началото на настоящия сезон. След поредица протести и проверки от страна на ФИА тя бе обявена за легална. Едва в Германия през втората половина на юли обаче се появи нещо подобно – именно в Лотус, където тестваха техния DDRS в автомобила на Кими Райконен. Твърди се, че и Ферари имат подобна конструкция, която вероятно ще тестват на пистата Спа-Франкоршамп, където е първият старт от Формула 1 след лятната почивка.
Повече подробности за последните новости, довели до значително подобрение в скоростта на МР4-27 пък може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (152).