Шефът на отдела за двигатели на Ферари Лука Марморини може да си тръгне от Маранело, твърдят близки до Скудерията източници от Италия.
Напускането на 52-годишния инженер би било втората голяма промяна в тима от Маранело, след като от там си тръгна Стефано Доменикали. Екипът понастоящем се оглавява от Марко Матиачи, който провежда преструктуриране и заяви, че ще работи за опростяване на работните процеси и тези за взимане на решения.
Задвижващите системи са една от основните теми от началото на сезона във Формула 1 досега. Най-скоро Пастор Малдонадо от Лотус заяви, че всъщност болидът с най-добра аеродинамика е Ред Бул – просто Мерцедес са постигнали оптималната комбинация между шаси и задвижваща система. При Ферари обаче има проблеми и в двете основни области (подробности за грижите на екипа може да намерите в новия брой на списание ClubS1 – 173).
При евентуално напускане на Марморини двигателният отдел вероятно ще бъде оглавен временно от настоящия му заместник Матия Биното. Въпросът е доколко разумно е да се случва нещо такова в средата на сезона. Задвижващите системи са замразени и развитието по тях е ограничено, но смяна на шефа на точно този отдел би объркала още повече посоката на работа.
Според слуховете Ферари щели да привлекат и Джакомо Тортора – специалист по компютърни симулации, който е работил в Макларън.
Преструктурирането на Матиачи може да се състои – след неуспешния опит за привличане на Ейдриан Нюи, макар самият шеф на Скудерията да отрече някой от Маранело да се е свързвал с конструктора – в освобождаване от някои хора в екипа. Все още се говори за възможно връщане на Рос Браун, който обаче бе категоричен, че няма намерение пак да работи във Формула 1.