Рали „Средна гора” е и последен кръг от марковия шампионат Hyundai Racing Trophy. Лидер след първия е екипажът Христо Геров – Марин Костадинов. За да излязат те начело обаче , събитията в битката между 4-те екипажа за трофея стана невероятно интересен.
Започна се още от първия днешен етап, когато дебютантите в Hyundai Racing Trophy – Васил Жеков и русата му навигаторка Добромира Илиева „отвинтиха главите” на останалите. На втория етап Панагюрски колонии, Жеков даде 9:50.6, като вторият екипаж Григор Григоров – Янаки Янакиев, останаха над 34 сек. след тях – 10:24.4. Това бе сметнато като сериозна изненада, но и следващите два етапа победата бе за Жеков. След Средна гора той добави още 7 сек., а финала на Стрелча 1, Васил, който пристигна последен, сякаш не беше карал, а преднината му бе минута. Така битката сякаш бе приключила.
Втори в класирането след Средна гора излезе тандема Христо Геров – Марин Костадинов, които изместиха осигурилият си титлата Григор Григоров. Гришата дори каза, че „мачът е свирен”. Само че съдията, т.е. съдбата бе на друго мнение. Още на второто минаване на Панагюрски колони, нещата се обърнаха.
Васко Жеков допусна грешка и удари колата. Така лидер стана Христо Геров, а след него втори стана Гришата Григоров, трети бе Жеков, а четвърти остана Симеон Симеонов – Добрин Борисов. Битката обаче продължава, тъй като механиците на Жеков работят по колата му.
Ето и коментара на треньорът на Hyundai Racing Trophy Петър Гьошев коментира: „Разликите във времената на екипажите са много големи. Новият пилот в шампионата Васил Жеков поведе пред другите пилоти с много голям аванс. Мисля, че основно проблема на изоставащата група пилоти е това, че не са концентрирани и няма синхрон между навигатор и пилот. Трябва да намерят баланса между себе си и навигаторите и да подобрят времената си. Определено пилотите трябва да се мотивират, вече виждам в очите им искрица, която е пламнала. Преди старта днес им обясних, че състезанието е дълго и тежко и трябва да се дава газ от първата отсечка, защото вече са 4 автомобила в шампионата. И когато някой не е концентриран, разликите стават големи, лидера се успокоява, а другите се чудят къде им е проблема. Моят съвет към Васил Жеков е да запази темпото си, защото едно връщане на газта води до разконцентриране в екипажа.”