И двигателите, и аеродинамиката ще имат значение за представянето на отборите от Формула 1 през 2014 г., смята Джеймс Алисън. Той се присъедини този сезон към Ферари и зае поста на технически директор.
Специалистът нямаше възможност да влияе сериозно върху работата по F138, но се труди много повече върху проекта за следващия сезон.
– Определено не съм изкарал кой знае какво време да вниквам в детайлите на новия автомобили, тъй като на настоящия етап няма смисъл. Вместо това се концентрирах върху насочването на ресурси и разпределението на хората по точните места, за да оптимизирам работните процеси и вниманието към детайлите. При толкова сериозна промяна в правилата (като тази, която предстои през 2014-на) работата съвсем не започва шест месеца по-рано. При пристигането ми в Маранело там се трудеха по въпроса от две години. Опитах да се впиша максимално във философията, да се адаптирам към екипа колкото се може по-бързо. Активната ми роля при самото създаване на болида е да идентифицирам области, в които може да се приложи повече усилие и да се концентрира по-голямо внимание – сподели Алисън пред официалния уебсайт на Скудерията.
Темата за новите двигатели и дали те ще са основен фактор за представянето на екипите догодина се обсъжда вече месеци наред. Според Алисън влиянието на цялата задвижваща система наистина ще е значително по-голямо, отколкото в последните години:
– От момента на замразяване на моторите беше ясно, че влиянието им върху всичко ще намалява, докато аеродинамиката взимаше превес. Преди това не бе така – добре помня колко важен бе двигателят за успехите на Ферари. Сега ще сме свидетели на промяна в баланса, макар че аеродинамиката ще продължи да е ключов фактор. Тя все още е кръвоносната система на модерния болид за Формула 1. Невъзможно е да си конкурентоспособен без правилните инструменти и адекватни ресурси. А ние (Ферари – б.а.) вече можем да кажем, че от четвърти-пети в реда на отборите по отношение на инструментариума се върнахме в челото по този показател и всичко е на мястото си, за да започне нова ера на успехи.
Шефът на отдела за двигателите в Маранело Лука Марморини също коментира ситуацията със задвижващите системи и какво се очаква през 2014 г. в новия брой на ClubS1 (167).