Хюндай ускори развитието на автомобила си i20 WRC през последните месеци на 2013 г. Автомобилният производител ще се върне в световния рали шампионат догодина и използва всяка възможност за изпитания.
Последните тестове продължиха цели 15 дни. В тях бяха покрити повече от 1000 км на асфалт и чакъл.
– Октомври бе особено натоварен месец за нас. Изпробвахме i20 WRC на двата типа настилки в продължение на дълъг период от време. И тримата ни тест пилоти (Бриан Буфие, Юхо Ханинен и Крис Аткинсън – б.а.) бяха зад волана в рамките на общо четири отделни сесии. Сега разполагаме с две коли от последната спецификация на колата и това ни позволява да ускорим развойната си програма. Успяхме да изпитаме нови части, различни настройки и натрупахме доста километри с автомобила – коментира шефът на тима Мишел Нандан.
Първият от четирите споменати от него тестове се състоя в южна Испания на чакъл. Там отборът отново провери поведението на i20 WRC на чакъл при добри условия – слънчево и сухо време, като изпитанията бяха проведени от Ханинен и Аткинсън.
– При тези проби продължихме работата си по развитието на чакъл. Условията бяха подобни на тези, в които ще се състезаваме в Португалия и Сардиния догодина. Опитахме няколко различни конфигурации на този тип терен, както и съвсем нови елементи – обясни Нандан.
След това дойде ред на сесия в Каталуния – пет дни, също на чакъл. Последва асфалтов тест в Баумхолдер, където е прочутата отсечка Арена Панцерплате, част от рали Германия.
– За асфалтовите изпитания имахме някои нови части за окачването. Тестът бе полезен, като се има предвид, че не бяхме провеждали проби на такава настилка от август – каза още шефът на тима.
През последната седмица на октомври тренировките отново бяха в Каталуния на трасе, което е част от рали Испания:
– Изпитанията на същите пътища, където е състезанието, ни позволява да имаме отправна точка какво ни очаква догодина.