Хюндай Моторспорт ще се състезава у дома този уикенд – в Германия, където е базата на тима и има различни цели от тези, които преследваше във Финландия. Предходният WRC кръг бе едно от най-трудните предизвикателства за ръководения от Андреа Адамо отбор. Екипът все пак запази лидерството си в генералното класиране. Връщането на асфалт предоставя на Хюндай шанс отново да се бори за победата. В Германия за отбора ще се състезават Тиери Нювил/Никола Гилсул, Андреас Микелсен/Андерс Ягер и Дани Сордо/Карлос дел Барио. И трите екипажа правиха тестове преди надпреварата.
„Дани се връща на трасе за първи път от победата си в Сардиния, а досега винаги е вървял силно в Германия”, коментира Адамо.
„Андреас направи две много позитивни ралита на чакъл. Надяваме се да подходи и към асфалта със същата енергия. Взехме победа в първото рали на такава настилка тази година – Корсика. След това работихме упорито, за да имаме отново шанс да се борим за успех.”
Нювил и Гилсул спечелиха рали Германия през 2014 г. и имат общо три подиума там
Белгийският пилот обясни, че голямото предизвикателство в Германия са различните характеристики на настилката през трите дни на състезанието.
„Първо са лозята, после отсечките в Заарланд и накрая прочутите дистанции в Баумхолдер. Освен това времето играе ключова роля за изхода от надпреварата. Дъждовете правят избора на гуми сложен. Ние ще натиснем от самото начало и ще се борим за победата”, допълни Нювил.
It’s a win in #TCRGermany with the i30 N TCR! ????
Our team mate Max Hesse is taking P2 ?? Big thanks to @HMSGOfficial and @Hyundai_DE for this fantastic experience! #TCR #HMSGOfficial #TN11 #BELL pic.twitter.com/DWu69o5ZXM— Thierry Neuville (@thierryneuville) August 17, 2019
Микелсен се класира четвърти във Финландия след оспорван двубой със Себастиен Ожие.
Норвежецът се надява да продължи в същия дух и в десетия WRC кръг от шампионата за 2019 г.
„Германия е прекрасно рали, но ще е първото ни състезание на асфалт от доста време насам. Отсечките през трите му дни са много различни. Тези в долината Мозел са доста сложни. След това отиваме във военната зона, където е необходим напълно различен стил на управление. Накрая са междуселските отсечки. Всички са със свой собствен характер, но са истинско удоволствие. Важно е да намериш постоянен ритъм. Необходимо е да спечелим максимален брой точки, за да помогнем на отбора да задържи лидерството в шампионата.”
This week it is #RallyeDeutschland time??! It is a beautiful rally, and it will represent our first time on tarmac for quite a while. I’ve been on the podium here 3 times before, best was 2nd in 2017. #HMSGOfficial #WRC #Team89 #TeamEVEN @ADACRallye @OfficialWRC @HMSGOfficial pic.twitter.com/24umRgFmTh
— Andreas Mikkelsen (@AMikkelsenRally) August 19, 2019
Дани Сордо също отбеляза характера на отсечките, по които ще се състезава този уикенд
„Тези в Баумхолдер са особено известни заради бетонните пътища (които могат да износят гумите), хинкелщайните и тесните завои. Печелил съм това рали, бил съм на подиума там няколко пъти. По принцип се справям добре в Германия. Надявам се и тази година да е така”, сподели испанецът.