Hyundai разкри изцяло новите си модели Veloster, Veloster Turbo и Veloster N на Международния автомобилен салон в Северна Америка. Свежият дизайн е резултат от съвместните усилия на дизайнери на Hyundai от Сеул, Южна Корея и американския дизайнерски център в Ървайн, Калифорния. Новият Veloster включва изцяло обновен дизайн на екстериора и интериора, подобрения в силовия агрегат, както и редица нови и подобрени функции за информиране, развлечение и свързаност. Производството на Veloster за 2019 ще започне през март 2018 г. в Улсан, Корея.
ИЗЦЯЛО НОВ ДИЗАЙН
Veloster съчетава привлекателния дизайн на спортно купе с функционалността на допълнителна задна врата от страната на пътника в асиметрична конфигурация „две плюс едно“ за по-лесен достъп до задните седалки. Отпред наличните LED предни фарове и LED дневни светлини обграждат предната решетка със зашеметяващ нов дизайн. Функционални въздушни завеси добавят открояващи се елементи на дизайна и активна аеродинамична функция. Характерната каскадна предна решетка на Hyundai се е превърнала в силен триизмерен дизайн, който отличава спортното купе.
ИНТЕРИОР
Асиметричният дизайн се пренася и в интериора, който е фокусиран върху водача, а при Turbo Ultimate е среда с контрастиращи цветове, която визуално отделя кокпита на водача. Всяко ниво на оборудване има уникални цветове, материали и акценти, които допълнително разграничават всеки модел с различни цветови гами и текстури.
2,0-ЛИТРОВ ДВИГАТЕЛ NU
2,0-литровият 4-цилиндров двигател на Veloster използва цикъл на Аткинсън за по-висока ефективност и по-ниски вредни емисии. 2,0-литровият двигател осигурява върхова мощност от 147 к.с. при 6 200 об./мин. (по оценка) и максимален въртящ момент от 179 Нм при 4 500 об./мин. (по оценка). 2,0-литровият Nu включва и двойно непрекъснато променливо газоразпределение, електронен контрол на горивния дросел, променливо всмукване и иновативни антифрикционни покрития. 2,0-литровият двигател е съчетан с 6-степенна механична или 6-степенна електронно управлявана автоматична трансмисия. Трите режима, между които може да избира водачът, включват Normal, Sport и Smart спрямо променящите се предпочитания на водача.
1,6-ЛИТРОВ ДВИГАТЕЛ GAMMA С ТУРБОКОМПРЕСОР
1,6-литровият 4-цилиндров двигател с турбокомпресор и директно впръскване произвежда 201 к.с. при 6 000 об./мин. (по оценка) и въртящ момент от 264 Нм при 1 500 – 4 500 об./мин. (по оценка). Моделите с турбокомпресор генерират 201 к.с., което представлява най-добра в класа специфична мощност от 125,6 к.с. на литър. Освен това има функция за усилване, която увеличава максималния въртящ момент на 274 Нм при максимално ускорение.
Настройката на двигателя увеличава максимално въртящия момент при ниски и средни обороти за оптимално ускорение при ежедневни условия на шофиране. Veloster Turbo е съчетан със стандартна 6-степенна механична трансмисия или 7-степенна трансмисия с двоен съединител (DCT). И двете трансмисии са разработени вътрешно от Hyundai. 7-степенната трансмисия с двоен съединител на Veloster Turbo включва монтирани на волана пера за смяна на предавките и система за управление на трансмисията SHIFTRONIC®.
ВЕКТОРНО РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ
Всички модели Veloster предлагат Векторно разпределение на въртящия момент (TVC). Тази функция за активно завиване, използваща възможностите на системата Електронен контрол на стабилността (ESC) и системите за управление на силовия агрегат, позволява на Veloster да подобри динамичното завиване при по-ентусиазирано шофиране. В допълнение към това Veloster Turbo включва по-бърза кормилна рейка и обновено калибриране на кормилната колона, които осигуряват на водача прецизно завиване, обратна връзка и контрол.
ДИНАМИКА НА МОДЕЛА С ТУРБОКОМПРЕСОР ЗА ПО-СПОРТНО УСЕЩАНЕ
Автомобилите Veloster Turbo са оборудвани с предно окачване тип McPherson, спирални пружини, газови амортисьори и предна стабилизираща щанга с диаметър 24 мм. Задното окачване е олекотено, независимо и многораменно със стабилизираща щанга с диаметър 19 мм за по-голям контрол на накланянето на каросерията. Задното окачване използва газови амортисьори за комфортно возене с отличен контрол. Veloster е оборудван с електрическо сервоусилване на волана, което регулира намесата си спрямо променящите се условия на шофиране, като същевременно подобрява разхода на гориво в сравнение със стандартните кормилни системи.
УСЪВЪРШЕНСТВАНА СТАНДАРТНА БЕЗОПАСНОСТ
Veloster предлага усъвършенствани системи за активна безопасност, включително стандартния Асистент за избягване на челен сблъсък (FCA), който използва предната камера на автомобила, за да засича предстоящи сблъсъци и да избягва удара или да свежда до минимум щетите чрез автономно спиране. Три допълнителни системи също използват предната камера, за да подобрят безопасността и удобството: Система за придържане в лентата (LKA), Асистент за дълги светлини (HBA) за наличните LED предни фарове и Предупреждение за вниманието на водача (DAW).
УСЪВЪРШЕНСТВАНИ СИСТЕМИ ЗА ИНФОРМИРАНЕ, РАЗВЛЕЧЕНИЕ И СВЪРЗАНОСТ
Veloster предлага пълна гама усъвършенствани технологии в съчетание с лесна за използване функционалност, за да поддържа информираността и забавлението на пътниците. Премиум информационно-развлекателната система предлага различни модерни функции за свързаност, включително стандартните Android Auto™ и Apple CarPlay™. Налични са и SiriusXM® радио, HD радио и Blue Link® LTE свързаност от следващо поколение. Стандартният 7-инчов цветен LCD дисплей включва AM/FM/MP3 аудио със сензорен екран, допълнителни входни жакове и монитор за обратно виждане.
Наличният 8-инчов навигационен дисплей със сензорен екран и „плаващ“ дизайн включва Blue Link от следващо поколение, данни за трафика и пътни инциденти през HD радио и премиум аудиосистема Infinity® с 8 високоговорителя, включително субуфер и технология Clari-Fi ™ за възстановяване на аудио сигнали. Интегрирането на смартфон също е включено в премиум системата. Наличен е и Heads-Up дисплей, който проектира виртуален образ върху прозрачния панел, монтиран зад инструменталния панел, и помага на водача да държи погледа си на пътя.
HYUNDAI ПРЕДСТАВЯ ВТОРИЯ СИ ВИСОКОДИНАМИЧЕН МОДЕЛ N – VELOSTER N
Veloster N е роден в Намянг, световния център на Hyundai за проучване и разработка, и е старателно усъвършенстван в тестовия център в Нюрбургринг, Германия. Производството на Veloster N ще започне през септември 2018 г. в Улсан, Корея. Veloster N се отличава цялостно по отношение на екстериора, интериора и механиката, дори повече от моделите Veloster Turbo и R-Spec. В профил ексклузивни странични протектори с дизайн N и предлаганите олекотени 19-инчови алуминиеви джанти с машинно завършен звездовиден дизайн с двойни спици ясно разграничават модела N от останалите модели Veloster.
СИЛОВ АГРЕГАТ N
От гледна точка на механиката Veloster N предлага по-голям 2,0-литров силов агрегат с турбокомпресор и директно впръскване в сравнение с Veloster Turbo. Двигателят може да се похвали с до 275 к.с. при 6 000 об./мин. (по оценка) и въртящ момент до 353 Нм при 1 450- 4 700 об./мин. (по оценка) за откликваща, вълнуваща динамика при всякакви обороти. Високодинамичният двигател се допълва от 6-степенна механична трансмисия с близки предавателни числа, къс скоростен лост и система за поддържане оборотите на двигателя при понижаване на предавката.