Hyundai Motorsport ще се впусне с пълни сили в битката на световния рали шампионат през сезон 2018. Първото състезание е Монте Карло от 25 до 28 януари. След най-успешния си сезон в шампионата досега, Hyundai ще се опита да вдигне летвата дори по-високо, за да се конкурира в битката за титлите при пилотите и конструкторите.
Hyundai Motorsport изигра съществена роля в миналогодишното издание на шампионата, като постигна четири победи и завърши с малка разлика на второто място в класирането и за двете титли. Hyundai i20 Coupe WRC се доказа като многостранен претендент и триумфира на чакъл и асфалт, но пропусна някои отлични възможности. Спортните и техническите правила във WRC ще останат в голяма степен непроменени. Това дава възможност на отборите да използват еволюционен подход при подготовката си и обещава още една близка битка. Hyundai Motorsport обнови своя Hyundai i20 Coupe WRC, за да го направи по-конкурентоспособен. Сезон 2017 доказа малките разлики между всички участници, а предстоящият сезон обещава възобновяване на сериозните битки между Hyundai, Ford, Toyota и Citroen.
Ръководителят на отбора Мишел Нандан заяви: „Започваме петия си сезон във WRC с отлично настроение и дори по-силни амбиции да се борим за титлите при пилотите и конструкторите. През 2017 бяхме близо и знаем какво ни липсваше като динамика и постоянство. Имаме намерение да поправим това през новия сезон. В правилата няма революционни промени, така че всички отбори ще стъпят на основите от миналия сезон. Отнасяме се към съперниците си с огромно уважение. Техните постижения ни карат да ставаме по-добри с всяко следващо състезание и това ни мотивира в преследването на шампионските си амбиции.“
През 2018 отборът ще се състезава с името Hyundai Shell Mobis World Rally Team. Три автомобила Hyundai i20 Coupe WRC ще го представят във всяко от 13-те ралита в календара. Четири екипа ще допринесат в преследването на титлата при конструкторите: Андреас Микелсен/Андерс Ягер, Тиери Нювил/Никола Жилсул, Дани Сордо/Карлос дел Барио и Хейдън Падън/Себ Маршал. Микелсен и Нювил ще участват във всички кръгове с колите с номера #4 и #5, докато Сордо и Падън ще споделят помежду си колата с #6.
Нювил без всякакво съмнение беше една от звездите на изминалия сезон, като спечели повече победи и етапни победи от всеки друг пилот. Белгиецът завърши втори, изпреварен единствено от Себастиен Ожие, и през новият сезон има амбиции да се изкачи до най-високото стъпало. Нювил каза: „Макар да не успяхме да спечелим титлите, през миналия сезон имаше поводи за радост. Искахме да сме в битката за върха и определено успяхме в много ралита. Четирите победи и силното представяне в много от останалите състезания ни дават увереност за повече успехи през 2018. Като екип успяваме да сме по-силни с всяка изминала година. Знаем, че петият ни сезон е подходящ момент да блеснем, но също така сме сигурни, че съперниците ни ще бъдат много силни. Това ни дава дори повече решителност. Hyundai i20 Coupe WRC е страхотна кола, а екипът работи здраво през зимата, за да развие потенциала ѝ. Влизаме в новия сезон с отлично настроение, остава само да покажем скорост и постоянство.“
Микелсен се присъедини към екипа на Hyundai Motorsport за последните три кръга от шампионата през 2017 и веднага остави положително впечатление. Норвежецът поведе в началото на рали Испания, още при първия си досег с Hyundai i20 Coupe WRC в състезателни условия. В Уелс остана на крачка от подиума, така че очакваме да демонстрира потенциала си в пълния си сезон с екипа през 2018. Микелсен коментира: „Чакам този момент отдавна – старт на пълен състезателен сезон с Hyundai Motorsport! Последните три кръга от миналия сезон бяха много полезни за Андерс Ягер и мен, за да свикнем с Hyundai i20 Coupe WRC и екипа. Мисля, че това беше разумно прекарано време, защото сега сме готови да атакуваме с необходимата увереност. Колата доказа, че може да е бърза на различни настилки и това ще ни е от полза през сезона. Разбира се, далече сме от идеята, че нещо ще ни се даде даром. WRC е в страхотна форма с много производители и екипи, готови за битка. Никой не знае какво ще се случи, когато покривалата от колите бъдат свалени, така че трябва да сме подготвени.“
Сордо, който е част от екипа на Hyundai Motorsport от 2014, постигна два подиума през миналия сезон – в Корсика и Португалия. Испанецът ще продължи да бъде верен партньор на тима в преследването на шампионската титла на избрани трасета през 2018, като първото му участие ще бъде в рали Монте Карло, заедно с навигатора Карлос де Барио. Сордо каза: „Макар да не участвам в пълен сезон във WRC, се чувствам част от семейството на Hyundai Motorsport и ще направя всичко възможно, за да помогна в битката за конструкторската титла. През миналия сезон доказахме, че когато работим заедно като екип, можем да постигнем резултати. Виждам колко много израсна екипът от първия ни сезон през 2014. Напредъкът е забележителен. Нямам търпение тази година да дам 100% от възможностите си в ралитата, в които ще участвам, като започнем от Монте Карло.“
Трудният сезон 2017 за Падън завърши с подиум в рали Австралия. Това беше вторият му подиум за сезона след второто място в Полша. Новозеландецът ще споделя Hyundai i20 Coupe WRC с #6, като първото състезание, в което ще участва, ще бъде рали Швеция. Падън коментира: „Гледам на сезон 2018 като на свеж старт след проблемите, които имахме през миналата година. Надявам се да оставя проблемите зад гърба си и да използвам положителните резултати в последното състезание, за да започнем новия сезон успешно. Бих излъгал, ако кажа, че не предпочитам да участвам в пълен сезон, но трябва да приема нещата и да се възползвам от всяка възможност, която ще имам през сезона. Разбира се, ще дадем всичко от себе си в битката за титлата при производителите и ще се борим за подиумите във всяко състезание. 2018 е рестарт по пътя към победите и нямам търпение да седна отново в колата за рали Швеция.“
Шампионатът ще започне официално стартиран утре, в четвъртък, 11 януари, на специално събитие по време на Международното шоу Autosport в Бирмингам, Великобритания. Всички отбори във WRC ще представят и покажат новите си претенденти за сезон 2018. Самият сезон ще започне по-късно през януари с рали Монте Карло. Единствената значителна промяна в календара е отпадането на рали Полша, което ще бъде заменено през септември от рали Турция. Така състезанията отново ще бъдат 13.