Hyundai Motor представя напълно новата серия Hyundai IONIQ по време на Автомобилното изложение в Женева 2016. Тя включва версиите IONIQ Hybrid, IONIQ Electric и IONIQ Plug-in. Първият модел в света, който предлага три електрифицирани двигателя, IONIQ ще направи достъпно за всеки придвижването с ниски до нулеви емисии. Новият подход на Hyundai Motor предлага безкомпромисен дизайн и изживяване по време на шофиране посредством иновативна технология, като предлага на клиентите най-новите технологии за свързаност и безопасност.
Изцяло новият Hyundai IONIQ представлява важен етап от стратегията на Hyundai Motor за устойчивост, като вдъхва живот на новото мислене на марката посредством нови иновативни технологии и разширява продуктовата гама на компанията в подкрепа на по-нататъшния органичен ръст на продажбите в Европа.
„IONIQ представлява важна стъпка напред за нашата марка в Европа. Ние предлагаме уникален нов подход към електрическа мобилност, без никакви компромиси при чудесния дизайн, удоволствието от шофирането и новите функции за свързаност. Освен това правим това достъпно за повече клиенти, като още повече разширяваме нашата продуктова гама”, заяви маркетинг вицепрезидентът на Hyundai Motor Europe Йохен Зенгпийл.
Автомобилите IONIQ Hybrid и IONIQ Plug-in са оборудвани с новия четирицилиндров бензинов двигател Kappa 1.6 GDI с директно впръскване на гориво, с отлична термална ефективност от 40 процента, произвеждащ мощност от 105 PS и със стойност на въртящия момент от 147 Nm. Двигателят е съобразен с хибридното приложение и е комбиниран с директно реагираща трансмисия, с плавно превключване на шестте предавки и с двоен съединител, което отличава IONIQ от конкурентите с по-голямата на динамичност на усещането по време на управление. Подбраният електродвигател дава възможност за напълно електрическо управление и осигурява незабавен въртящ момент, докато шасито с многоточково задно окачване значително увеличава динамиката при шофиране.
Електродвигателят на IONIQ Hybrid осигурява мощност от 32 kW (43,5 PS) с максимален въртящ момент от 170 Nm, захранван от литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет 1,56 kWh, разположена под задните седалки. В съчетание с двигателя 1.6-GDI, IONIQ Hybrid предлага системна мощност от 103,6 kW (141 PS) и стойност на въртящия момент до 265 Nm, с ускорение до максимална скорост от 185 км/ч и ниски целеви емисии на CO2 от едва 79 g/km (при комбиниран режим на работа).
Водачите, които изберат версията IONIQ Plug-in, могат да разчитат спокойно на приблизително над 50 километра очаквано разстояние на придвижване с чисто електрическо задвижване, осигурено от мощната 8,9 kWh литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия. Електрическият двигател с мощност 45 kW (61 PS), заедно с четирицилиндровия двигател 1.6 GDI Kappa, си поставя за цел постигането на емисии на CO2 от едва 32 g/km.
Версията IONIQ Electric предлага изцяло електрическа мобилност с помощта на литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с мощност 28 kWh за очакван пробег от над 250 километра. Моментално осигуряваният максимален въртящ момент със стойност от 295 Nm се осигурява от електрическия двигател с максимална мощност от 88 kW (120 PS) посредством редукторна трансмисия с една предавка, като се постига ускорение на автомобила до 165 км/ч.
Впечатлението на клиента в купето на автомобилите от гамата IONIQ се засилва от модерните функции за свързаност, като например Android Auto, Apple Car Play и Tom Tom live services, както и безжично зареждане на Вашия смартфон. Освен това удовлетворението от шофирането придобива дигитални измерения чрез 7-инчовия TFT екран с инструменти, на който се изобразява ключова за водача информация.
Холистичен и иновативен пакет с функции за безопасност, включващ автономно аварийно задействане на спирачките (Autonomous Emergency Braking), подпомагаща система за поддържане на лентата (Lane Keep Assist System), предупреждение за „сляпо петно“ (Blind Spot Detection), предупреждение за пресичащи отзад автомобили (Rear Cross-Traffic Alert) и интелигентен круиз контрол (Smart Cruise Control), гарантира високи нива на безопасност в еднаква степен за водача и пътниците.
Всички версии се характеризират с елегантен аеродинамичен силует с водещ в класа коефициент на въздушно съпротивление от 0,24, който допълва меките линии и повърхности, които очертават облика на изцяло новия IONIQ. Външните флуидни форми и каналите на естествен въздушен поток подчертават линиите и обемите на аеродинамичната каросерия.
Сини акценти във версиите IONIQ Hybrid и IONIQ Plug-in подчертават конкретни интериорни и екстериорни елементи за безупречен дизайн.
Версията IONIQ Electric, характеризираща се с изключителни медни цветни акценти, поражда впечатлението, че през интериора на автомобила протича електричество, вдъхновено от свойството на медта да е електрически проводник.
Томас A. Шмид, главен директор по производството в Hyundai Motor Europe, коментира: „С нашия изцяло новаторски електрически автомобил ix35 Fuel Cell и няколко хибридни и plug-in хибридни модела, продавани по света, Hyundai Motor вече притежава доказани способности в областта на електрифицираните двигатели. А сега, с пускането на пазара на нашия първи специално разработен модел, ние поемаме водещата роля на единствения автомобилен производител, предлагащ хибридни, електрически, plug-in хибридни автомобили и автомобили с горивна клетка“.