Сложните и скъпи хибридни технологии намериха сериозен конкурент: Чистият дизел. Убедителното доказателство беше направено през миналия месец по време на Panasonic World Solar Challenge, провело се в Австралия. Там турбодизеловата версия 1.6 CRDi на Hyundai i30 се пребори с множество дизелови и хибридни конкуренти и зае челната позиция за своята горивна икономичност и влияние върху околната среда.
За изминаването на 100 километра, на състезаващият се в Greenfleet Technology Class i30 CRDi са били необходими само 3.2 литра гориво. Отделените в атмосферата вредни емисии са били 97 грама CO2 на километър. След 3 000 изминати километра в продължение на седем дни, моделът успя да покаже по- добри резултати не само от хибрида Toyota Prius, но и от дизеловите представители на Audi, Peugeot и BioBike.
“i30 е практична и достъпна алтернатива на скъпите и сложни хибридни модели. Той предлага по- добра горивна икономичност и сериозно намаление в емисиите на CO2”, заяви Hyun-Soon Lee, президент на развойното подразделение на Hyunda-Kia.
За сравнение може да се посочи, че Leaseplan Toyota Prius е показал разход на гориво от 5.6 литра на 100 километра и 146 грама CO2 на всеки изминат километър. При Peugeot 207 HDi съответните резултати са били 3.9 литра на 100 километра и 118 грама CO2 на километър. При етаноловия Saab BioPower (85% етанол, 15% безоловен бензин), цифрите са били 9.3 литра и 148 грама.
Разработеният в Russelsheim Design Center Hyundai i30 е създаден така, че да посрещне изискванията и да отговори на вкусовете на европейския клиент. Автомобилът е оборудван с модерен 1.6 литров дизелов агрегат с common rail система за впръскване на горивото. Всяка година, Hyundai отделя почти 6 милиарда USD в развойната си дейност.