Нико Хюлкенберг се радва на голяма популярност в последните няколко седмици. От една страна заради успехите, които постигна в последните няколко състезания, а от друга, защото е сред най-сериозните кандидати за мястото в екипа на Лотус, което Кими Райконен ще освободи с преминаването си във Ферари. Второто разбира се е следствие от първото, но в същото време може да се окаже, че Лотус ще предпочетат пилот, който да носи със себе си и достатъчно средства, предвид тежката финансова ситуация в екипа. Затова германецът не изключва възможността да остане и в отбора на Заубер, за който кара през този сезон.
„Разбира се никой не иска да влошава състоянието си, всеки иска да се развива нагоре“, обяснява Хюлкенберг пред ZDF. Добрите резултати на Заубер обаче дават надежди, че екипът може да сглоби достатъчно добра кола и за следващата година. „Не е изключено да остана и в екипа, за който карам в момента. Хората в него вършат чудесна работа в последните месеци.“
Хюлкенберг пристигна в Заубер с големи надежди през тази година, след като през миналата отбора направи чудесно представяне с четири подиума. Тогава обаче дойде разочарованието. До състезанието на Спа, което бе 11-и кръг от шампионата, германецът бе спечелил едва седем точки за отбора, което бе и целият актив на екипа. В последните няколко надпревари обаче екипа подобри значително представянето си и след като изпревари тима на Торо Росо вече се е прицелил дори в шестото място на Форс Индия, което би донесло допълнителни приходи за швейцарците. Все още обаче липсва решение относно бъдещето на Хюлкенберг.
„Все още няма нищо за казване, нищо не е подписано“, обяснява германецът. „Имаме контакти с различни отбори, но това са същите изказвания, както преди няколко седмици. Аз продължавам да съм оптимист.“
Идеята на Хюлкенберг е да има достатъчно възможности, за да може да избере най-добрата от тях. Според моментното състояние на екипите, това би било преминаване в Лотус.
„Дали това ще е възможно, ще стане ясно в близките седмици. Има доста отбори, Лотус е само една от възможностите. Просто трябва да сме достатъчно търпеливи.“
Хюлкенберг не знае със сигурност, какво е провалило преминаването му във Ферари.
„За това трябва да попитате господин Ди Монтедземоло. Нямам идея, защо в крайна сметка нищо не се получи. Имаше доста интензивни контакти, но всички знаем, че от това не излезе нищо.“
Възможно е Скудерията в последствие да съжалява за своето решение, особено ако Фернандо Алонсо действително избере да се завърне в Макларън. Ред Бул пък никога не е било възможност според изказването на Хюлкенберг.
„Всички отбори преследват своя собствена политика. Ред Бул имат с Торо Росо втори екип, където могат да развиват младите си пилоти и в последствие да ги издигат. Нормално е да предпочитат да вземат някого именно от там, отколкото от където и да било. В противен случай това означава, че се съмняват в собствената си програма и политика.“
Ред Бул избраха за наследник на Марк Уебър именно пилот от Торо Росо, Даниел Рикиардо, който бе предпочетен дори пред Кими Райконен.
„Във Формула 1 от доста време вече нещата не са толкова прости и лесни, а политиката диктува голяма част от решенията на отборите.“