Нико Хюлкенберг ще стартира от втора редица в домашния за екипа си Форс Индия старт за Гран при на Великобритания.
Съотборникът му Серхио Перес е малко по-назад – на седма позиция.
– Нещата се получиха наистина добре за нас и взехме четвъртото място на грида – зарадва се немският пилот, който винаги е блестящ в променливи условия. – В дни като този трябва да си на точното място в правилния момент и да имаш малко късмет. Условията на пистата се променяха страшно много. Не съм виждал трасе да съхне толкова бързо като Силвърстоун в края на Q3. В последната ми обиколка бе напълно сухо. Четвърта позиция е наистина чудесно постижение за утре. Трудно е да се каже обаче къде точно се намираме като състезателно темпо. Определено напреднахме с баланса на колата чрез някои промени, а и днес не бе толкова ветровито. Разпределението на местата на грида е интересно, дано се получи интересно състезание за феновете.
Перес бе със смесени чувства след сесията. От една страна резултатът му бе добър, но от друга мексиканецът бе убеден, че колата му е имала потенциал за дори още по-предно класиране.
– Бях на трета позиция чак до финалните турове, когато условията се подобриха рязко. Излязохме за последна серия, но отворих прекалено 12-и завой и температурата на гумите ми падна. Освен това се наложи да пусна няколко коли. В противен случай съм сигурен, че щях да съм на някоя от първите две редици. Жалко, до този момент се справяхме перфектно с всичко. И все пак резултатът е положителен. Надявам се да го превърнем в силно състезателно темпо и много точки – допълни Серхио.
В Торо Росо също не бяха съвсем убедени дали да се радват или да са разочаровани. Данил Квят е с девето, а Жан-Ерик Верн – с десето време. И докато класирането и на двата болида в Q3 е добро постижение за тима от Фаенца, то решението да не ги пускат в самия край на квалификацията може би им коства дори още по-предни позиции.
– Всичко премина чудесно до последните няколко минути на Q3. Беше много сложна сесия, крайно непредсказуема. Жалко, че вероятно загубихме по-добри позиции в топ 10. Имахме готовност пилотите ни да излязат, но индикациите ни бяха, че е твърде мокро. В крайна сметка финалният сектор даде разликата и затова излезлите на пистата се справиха толкова добре и са пред нас. Въпреки това разочарование девета и десета позиция са прилични позиции – коментира техническият директор Джеймс Кий.