Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер защити действията на състезателния директор на ФИА Майкъл Маси по време на Гран при на Абу Даби. Британецът смята, че широко разпространените критики към австралиеца са крайно несправедливи.
Тимът на Мерцедес бе крайно недоволен от поведението на Маси по време на последното състезание за сезона. Тогава катастрофа на Николас Латифи предизвика излизането на кола за сигурност. Верстапен се възползва от това и сложи нов комплект меки гуми, докато Хамилтън остана на пистата. Малко преди рестарта бе позволено на изостаналите болиди да минат напред, което помогна на Макс да доближи Люис. В последната обиколка на надпреварата пилотът на Ред Бул изпревари британския състезател на Мерцедес и бе провъзгласен за световен шампион.
Въпреки спечелването на осма поредна титла при конструкторите, германският производител остана разочарован от действията на Маси в последните обиколки на Гран при на Абу Даби. Според тях рестарта на надпреварата е бил прибързан. Заради това подадоха два протеста, които бяха отхвърлени от комисарите. Мерцедес заплашиха да подадат жалба в съда, но няколко дни след това се отказаха от намеренията си.
От Международната автомобилна федерация (ФИА) обявиха, че ще анализират случилото се и ще си вземат поука това да не се става в бъдеще. Управляващият орган бяха силно разкритикувани от изпълнителния директор на тима на Вентури във Формула Е Сузи Волф.
„Начинът, по който беше ограбен Люис, ме остави в пълно неверие. Решението на едно лице, което прилага правило по начин, който решава световното първенство в полза на конкретен пилот. Правилата са си правила, не могат да бъдат променяни по прищявка на някой индивид в края на състезанието“, заяви Сузи Волф.
Междувременно Хорнер застана зад решенията на Маси по време на колата на сигурността.
„Това е преувеличение. Сигурен съм, че Латифи не е възнамерявал да катастрофира. Това беше просто състезателен инцидент. Маршалите свършиха страхотна работа, за да отстранят катастрофиралия болид. Майкъл правилно реши да рестартира състезанието. Критиките към него не са справедливи. По време на битка едната страна винаги ще бъде нещастна“, каза Хорнер.
Коментарите на британеца след състезанието в Джеда по адрес на Маси бяха много по-различни. Тогава той заяви, че „на спорта му липсва Чарли Уайтинг„.
Световният шампион Макс Верстапен също похвали състезателният директор на ФИА.
„Неговата работа е много трудна. Хората казват, че може би има нужда от помощ. Да, това е справедлива точка. Всеки има нужда от помощ, дори и аз. Майкъл е добър човек и се опитва да направи всичко възможно и е много несправедливо да бъде мразен по този начин“, обясни Верстапен.
Работата на Маси бе похвалена от Герхард Бергер, както и от бившия директор на Мерцедес Норберт Хауг.
„Той използва прагматичен подход и се опитва да намери добри решения. Не мисля, че прави нещо, което не е позволено. Решението му бе различно и не бе с цел да помогне на някого. Искаше да даде на феновете един последен рунд на битката между Хамилтън и Верстапен. Справи се добре със ситуацията, дори ако това означава лош късмет за едната страна. Това бе най-правилното решение за всички фенове“, каза Бергер.
„Според мен това решение е доста справедливо. Ще ти предложа да го направиш или ще ме принудиш да го дам на стюардите. След това те ще решат дали ще има 5 ли 10-секундно наказание, за да се започне зад Хамилтън. Това не бе пазарлък, а изключително умен ход“, сподели Хауг.