Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че Макс Верстапен няма клауза в договора си, свързана със задвижващата система в колата. Той направи коментара в предаване на австрийската Сервус ТВ след продължаващите няколко дни коментари относно бъдещето на нидерландския състезател. Те бяха предизвикани от новината, че Хонда ще се оттегли от Формула 1 в края на 2021 г. Слухове за възможно напускане на Верстапен има още отпреди японският производител да оповести напускането си на Гран при.
„Няма такава клауза в контракта му. Договорите между пилот и отбор са конфиденциални, но в този на Макс определено няма нищо, свързано с двигатели“, заяви Хорнер.
„Той се чувства много комфортно в тима и вярва в програмата на Хонда. Според мен също така вижда, че Хонда изтегли напред агрегата за 2022 към 2021-ва. Това, разбира се, е окуражаващо. Догодина ще направим още една стъпка напред. Макс се вълнува за това и му предстои дълъг път до 2022-ра.“
Хорнер коментира също така възможностите за нова задвижваща система пред тима. Той отбеляза, че нещата в Рено са се променили след раздялата на Ред Бул с френския производител. Освен това каза, че разходите за развитие на двигател са огромни. Това бе възприето като скептицизъм относно идеята екипът от Милтън Кийнс да купи интелектуалната собственост върху агрегата на Хонда и след това да работи с него като свой собственост. Шефът на F1 проекта Масаши Ямамото изрази готовност да съдейства.
„Трябва да започнем да мислим за партньор за задвижваща система за 2022 г. Необходима ни е яснота до края на годината. Трябва, разбира се, да обмислим всички възможности и опции. В крайна сметка господин [Дитрих] Матешиц ще вземе решение. Необходима ни е обаче достатъчно мощност, за да предизвикаме Мерцедес през предстоящите години.“
„Разбирам защо мнозина предполагат, че ще говорим с Рено. Рено се промени след раздялата. Новият борд донесе много свеж въздух и някои промени. Нещата вървят напред.“
„Цената за привличане на нов производител при настоящите правила просто е твърде висока. Няма да има такъв, докато не излезе нов мотор – вероятно през 2026 г. Цената на развойния процес е огромна. ФИА и Либърти трябва да се погрижат за това. Те свършиха добра работа с шаситата. Сега са ни нужни хомологирани агрегати и бюджетни лимити за задвижващите системи.“