Основната задача на Ред Бул е да подобрят скоростта си на правата, коментира шефът на отбора Кристиан Хорнер.
След трудното начало на сезона и проблемите със задвижващата система на Рено Ред Бул се намира на второ място в класирането при конструкторите, но изостава с 97 точки от водачите Мерцедес, спечелили всички четири състезания до момента. Тимът от Милтън Кийнс направи подобрения в колата си в последните стартове, както и инженерите от Рено в задвижващите си системи. Въпреки това след Гран при на Китай шефът операции на пистата в Рено Спорт F1 Реми Тафен коментира, че все още двигателите и електрическите системи на френския производител не работят на пълния си потенциал.
– Ще дадем всичко от себе си. Вярвам, че можем да се борим с тях (Мерцедес – б.а.) – каза Хорнер. – Не можем да си позволим повече изоставане. Бяхме с 22 км по-бавни на дългата права (в Китай), което представлява почти 100 м изоставане на правата. Това трябва да подобрим – просто е. Знаем кои проблеми трябва да поправим и се надявам, че ще направим стъпки напред в Барселона.
Що се отнася до Рено, Тафен сподели, че имат напредък с всички свои клиенти в управлението на енергията с баланса между изразходването на гориво и възстановяването на енергия, както и подобрение в надеждността.
Според четирикратния световен шампион в F1 и настоящ посланик на Рено Ален Прост французите ще успеят да настигнат Мерцедес в развитието на задвижващите си системи. Той сподели, че очаква промяна след две-три състезания:
– Рено винаги са приемали съревнованията и предизвикателствата. Те закъсняха с програмата си, а може би Мерцедес бяха избързали. Това е част от играта. Фактът, че правят шасито и двигателя, с това ниво на интеграция, може да допринесе за разликата. Трябва да го приемем. Най-важното е да се работи и напредва възможно най-бързо. Нека изчакаме още две или три състезания, може да има промяна. Рено спечелиха световния шампионат четири пъти (с Ред Бул), а сега са тези, които изостават, което е добре за първенството.