Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер предупреди, че тепърва има още доста детайли за уточняване в регулациите за налагане на бюджетен таван от $145 млн. от 2021 г. След това границата ще слезе още през следващите сезони. Екипите трудно се споразумяха за тези цифри, но в крайна сметка всички се съгласиха и те бяха гласувани и приети от Световния съвет през миналата седмица. Според Хорнер обаче тепърва трябва да се изчистят още детайли, за да се избегнат всякакви съмнения в коректността на прилагането на бюджетния таван. Трите топ отбора според него са направили „болезнени” отстъпки в името на спорта и е важно никой да не получи възможност да се опитва да заобиколи ограниченията.
„Мисля, че свършихме много работа, особено трите големите екипа. Възприехме прагматичен подход в полза на целия спорт, за да подкрепим процеса”, заяви Хорнер
„Беше болезнено в някои области. Но мисля, че Формула 1 ще стане по-силна с този набор от регулации. Все още обаче има някои подробности, които трябва да бъдат финализирани.”
Със сигурност голямо предизвикателство ще бъде точното проследяване и калкулиране на разходите на екипите. Това се отнася особено за отборите, които са свързани пряко с производството на автомобили като Ферари, или са част от големи концерни като Мерцедес.
Ред Бул Рейсинг и Алфа Таури принадлежат на групата Ред Бул, но тя е със съвсем друг предмет на дейност
Вече има добър напредък в доста области като цените, на които ще се могат да се доставят някои елементи. Съществуват обаче и клаузи, където има вратички – като например играта с валутните курсове, чрез чийто колебания някои отбори може да спечелят предимство. Именно за подобни подводни камъни предупреждава Хорнер.
„Ще е сложен набор от регулации и неминуемо ще има някои неща, за които не е помислено в тези ранни, ранни регламенти, ще се нуждаят от пояснения”, каза още англичанинът пред Моторспорт. Той не крие, че вероятно ще има и спорни въпроси при изпълнение на правилата за ограничаване на разходите. „За съжаление мисля, че това е почти неизбежно. Само се надявам да не се озовем в световно първенство по счетоводство, а не за състезания на писта.”
Все пак Хорнер вярва, че при добра воля ФИА и тимовете ще се справят с контрола над разходите
„Трябва да разчитаме на управляващия орган. Ще имаме набор от правила, които сме разписали и ще спазваме. Неизбежно ще е сложно при различните структури. Има екипи в рамките на големи организации – автомобилни производители. И наистина ще се наложи да разчитаме много на ФИА, за да имаме гаранции, че всичко се контролира справедливо.”
Talking of back-to-backs… #AustrianGP ?? ? pic.twitter.com/TyJIng2a1e
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) June 2, 2020