Тестът на Ферари с гумите Пирели е легален според шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер. Той мисли, че ситуациите с изпитанията на Скудерията и тези на Мерцедес са различни, защото отборът от Маранело е използвал кола от 2011 г. за разлика от тима от Бракли.
След Гран при на Бахрейн Педро де ла Роса кара болид на Ферари от 2011 г. от клиентската програма, за да тества гуми. Фернандо Алонсо спечели следващата Гран при на Испания, след което се появиха спекулации, че този тест е дал предимство на италианския екип.
– Позицията на Ферари е различна – коментира Хорнер пред италианското списание Аутоспринт, – защото въпреки че използваха официален пилот, не беше с тяхната кола за 2013 г. Двете ситуации дори не са сравними.
Мерцедес пък направиха 1000-километров тест с гуми Пирели за 2014 г., използвайки тазгодишния си автомобил, който бе каран от Нико Розберг и Люис Хамилтън. Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри няколко пъти повтори, че отборът дори не е знаел какви точно гуми са използвали и че тези изпитания са в реда на правилата.
– Имат този вид подход, в който не искат някой да знае нещо – продължава шефът на Ред Бул. – Ако не беше така, те (Мерцедес) щяха просто да го обявят публично така, както правят с останалите си дейности.
Хорнер не е съгласен и с твърдението на Пирели, че не са нарушили правилата:
– Всеки във Формула 1 подлежи на правилата: отборите, пилотите, доставчиците. Правилата се прилагат и за тях (Пирели).
ФИА все още не е обявила решението си по въпроса с тестовете на Ферари и Мерцедес, а Хорнер се надява проблемът да бъде решен бързо и справедливо. Според италианския вестник La Gazzetta dello Sport днес или утре се очаква президентът на ФИА Жан Тод да обяви какви ще са следващите действия по казуса.