Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ауди поема отбора на Ред Бул от 2018 г.?

Ауди поема отбора на Ред Бул от 2018 г.?

26
0

Отборът на Ред Бул ще разчита на задвижващи системи на Ауди от сезон 2018, като идеята на германците е да поемат пълен контрол върху отбора. Това съобщава германското автомобилно издание Ауто билд, което имало информация от първа ръка директно от заседание на управителния съвет на компанията. Подобни слухове се появиха още през миналата година, но сега след детронирането на Фердинад Пиех от върха на концерна VW нямало никакви пречки.

С какви двигатели ще карат Биковете през следващите две години все още не е ясно. Единственият възможен вариант за момента остават задвижващите системи на Ферари. Въпреки договорът си с Рено, който е до края на 2016 г. отдавна стана ясно, че двете компании, които до преди година си партнираха чудесно, искат да се разделят.

„Ако не разполагаме с конкурента задвижваща система през 2016 г. във Формула 1 вече може да няма Ред Бул Рейсинг“, заплаши спортният консултант на екипа д-р Хелмут Марко. Австрийците със сигурност ще използват заплахата като начин да накарат Бърни Екълстоун да им съдейства при осигуряването на двигатели. След като Мерцедес отказаха, въпреки че в Сингапур Лауда обясни, че Ред Бул са направили всичко възможно да не получат агрегатите на световните шампиони, единственият възможен вариант остана Ферари.

„Това може би ще бъде приемлив вариант за следващите 2-3 години“, заяви от своя страна Диди Матешиц по повод на преговорите с Ферари.

Според Ауто билд собственикът на марката производител на безалкохолни напитки се е договорил Ауди и в основен план вече всичко било предначертано. Липсвали само още няколко подписа, които се считали за формални. Така битката между двата германски концерна може да се прехвърли от DTM във Формула 1.

„Маркетинговите проучвания са подчертали ясно значението на Формула 1“, се казвало в доклада, поръчан от управителния съвет на компанията. „С новите правила от 2018 г. се създават предпоставки за това, марката да се включи в тази серия, успехите в която се броят директно за производителя.“

Колко трудно е влизането в спорта и как то може да създаде негативен имидж показва завръщането на Хонда. Японците кретат в дъното на колоната въпреки всичките си ресурси и въпреки партньорството с традиционно силния отбор на Макларън, който е приеман едва ли не като заводски отбор. Дали Ауди могат да си позволят подобен период е въпросително, особено при положение, че развитието и производството на алтернативните задвижващи системи натоварват сериозно бюджета.

„Според нашите проучвания сметката ще излезе, защото се очаква влизането на сериозен инвеститор от Близкия Изток, който е заинтересуван единствено от финансовия успех на начинанието и не иска да бъде припознаван само като класически спонсор. От друга страна можем да използваме настоящата доказала се като много успешна инфраструктура на екипа на Ред Бул“, казва източникът на Ауто билд в компанията.

Според него изкачването във Формула 1 означава оттеглянето от другите състезателни серии. Сегашният регламент в DTM с добавянето на допълнително баласт на по-бързите автомобили бил превърнал серията във фарс. Освен това след аферата от състезанието на пистата Ред Бул Ринг, когато спортният шеф на Ауди Волфганг Улрих нареди на своя пилот Тимо Шайдер да изблъска съперник от пистата си компанията понесе сериозни щети върху имиджа си. В Льо Ман пък се хвърлят излишни средства в борбата с Порше. Затова се смятало, че най-удачно било да се стартира разработването на задвижваща система, която да отговаря на обсъждания регламент за 2018 г.

Договорът на Улрих бе продължен с две години, а след това поста му трябвало да бъде зает от бившия тим шеф на Ферари, Стефано Доменикали. Той поддържал чудесни взаимоотношения с ФИА и в частност с Жан Тод и бил смятан за идеален вариант за проекта „Формула 1“. Именно след привличането му започнаха и първите слухове за възможността Ауди да влезе в Гран при.

Смята се, че идеята е отборът на Ред Бул да бъде погълнат и марката на Диди Матешиц да остане само като спонсор, защото от Ауди предпочитали да са производител на задвижващи системи, шасита и диктуващи събитията в отбора. Точно както и конкурентите от Мерцедес.