Кристиан Хорнер обвини ECU-то (Electronic Control Unit) на Макларън Електроникс Систъмс за лошия старт на Марк Уебър в Гран при на Австралия, след което на Мартин Уитмарш се наложи да защитава системата – навръх всичките проблеми на екипа му в първия състезателен уикенд.
– Ситуацията с Марк бе крайно изнервяща, тъй като се оказа проблем с ECU-то, което очевидно идва от външен доставчик – предполагам ще познаете кой! Още в загряващата обиколка загубихме цялата телеметрия и не можахме да направим необходимата за старта подготовка. Това обърка всичко. Уебър и инженерите работеха на сляпо. На всичкото отгоре проблемът с ECU-то изключи KERS-а. Докато успеем да рестартираме системите, стартът беше минал и Марк бе изостанал в началото. Те (Макларън – б.р.) трябва да се справят с това, защото още в тестовете имаше много грижи – заяви Хорнер.
ECU-тата за всички отбори се доставят от Макларън Електроникс Систъмс. Тазгодишната система е с промени спрямо тази от предходните няколко години и създаде притеснения по време на предсезонната подготовка. Шефът на отдела за двигатели на Ферари Лука Марморини обаче заяви тогава, че всъщност това са съвсем нормални неща и бе убеден, че всичко ще е наред до първия старт. (Повече подробности по този въпрос, както и за това как на практика моторите се превърнаха в елемент от аеродинамиката може да намерите в новия брой на списание ClubS1 – 158).
– Ще си признаем, ако вината за случилото се е на хардуера или на BIOS-а – коментира Уитмарш пред Прес Асоусиейшън. – Проблеми с ECU-то може да се получат и от начина на настройването му, но трябва да проверя нещата. Ще съм разочарован, ако вината е наша, тъй като досега кола не е спирала заради нас – нито в F1, нито в НАСКАР или Индикар и ние се гордеем с това постижение – допълни той.