Преди няколко дни ФИА даде зелена светлина на иновативната разработка на окачването на Лотус, която бе тествана през ноември на изпитанията за млади пилоти в Абу Даби. Така през новия сезон Кими Райконен и Ромен Грожан ще могат да използват система, която ще направи колата им значително по-стабилна. Разбира се, всички останали отбори се впуснаха в свои варианти на системата.
Във Ферари вече потвърдиха, че новият им болид ще разполага с подобна разработка, при Мерцедес също се работи по въпроса. Според Gazzetta dello Sport, целта е колкото се може по-бързо новия болид на Нико Розберг и Михаел Шумахер да бъде снабден със системата. Както вече стана ясно MGP-W03 ще се появи едва за вторите тестове.
От Ред Бул обаче явно не бързат да копират идеята на Лотус. Според слуховете през последните две години екипът вече е разработвал подобна система, която обаче не е била довършена. Кристиян Хорнер въобще не бил убеден в гениалността на решението.
„Идеята е интересна, но както при всички подобни неща въпросът е, как ще функционира и как ще бъде интегрирана в колата“, обяснява Хорнер пред Аутоспорт. „Затова подобни идеи трябва да се разглеждат в цялостен аспект, като пакет, а не като отделен компонент.“
В момента всички в Ред Бул са запретнали ръкави, да сглобят новата кола RB8 навреме за онлайн презентацията на 6 февруари.
„През тази година най-голямото предизвикателство е, да бъдат покрити краш тестовете още преди първите тестове. Концентрирали сме се изцяло върху своята работа и се надяваме на добри резултати по време на първите предсезонни тестове.“