Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер разкри още подробности за събитията веднага след състезанието в Абу Даби. Тогава тимът на Мерцедес подаде два протеста към стюардите заради поведението на Маси по време на колата за сигурност. В крайна сметка след рестарта на надпреварата Макс мина пред Люис и спечели своята първа световна титла, а комисарите отхвърлиха протестите на екипа от Бракли.
Според него Мерцедес е подходил некоректно по време на изслушванията на комисарите. Германците бяха представлявани от Андрю Шовлин, спортния директор Рон Медоус и адвоката Пол Харис. В същото време Ред Бул изпратиха обичайните си представители в лицето на Хорнер и Ейдриън Нюи.
Хорнер изрази разочарованието си от този ход на германците и иска ФИА да преосмисли действията си в близко бъдеще.
„Бяхме извикани на изслушване при стюардите и се сблъскахме с адвокат, който за последно видях през 2013. Тогава той се занимаваше със спорния тест с гумите на Пирели след Гран при на Испания. Изведнъж се оказвах в разгара на по-голям проблем“, заяви Хорнер.
Кристиан смята, че целта на Мерцедес е била да сплашат комисарите на спорта.
„Стюардите в стаята не бяха професионални адвокати. Там бяха един финансист, бивш пилот от F1 и местен стюард. Честно ли е срещу тях да застава адвокат?“.
„Той не е оперативен член на отбора или спортен директор. Този проблем трябва да бъде разгледан от ФИА. Не искаме да взимаме с нас правни специалисти, все пак това е състезание“.
Хорнер разкри, че е получил лично съобщение от Волф по случай победата на Верстапен. Въпреки това е разочарован от изчезването на него и Хамилтън след награждаването на подиума. Люис присъства на почетната стълбичка, но веднага след това напусна падока и не се появи в задължителната пресконференция след края на надпреварата.
„Бях много разочарован да не видя представител на Мерцедес под подиума. Жалко е, че те реагираха по този начин. Да, това е бил много емоционален момент за тях, но те спечелиха толкова поредни години и крайно време беше да бъдат победени“, завърши Кристиан Хорнер.
Междувременно новият световен шампион Макс Верстапен обясни защо е атакувал Люис Хамилтън веднага след прибирането на колата за сигурност.
„Разполагах с по-добра топ скорост. Не позволих на Люис да контролира позиционирането си в зоните за спиране на шести и девети завой. В този момент трябваше да съм много агресивен. След това имах пълен контрол и заслужено триумфирах в състезанието“. каза Верстапен.
Full send on foot 🏃♂️ Even with cramp 😅 pic.twitter.com/ktQ1wc0Omq
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) December 17, 2021