Спортният директор на Ред Бул Кристиан Хорнер иска режимите на работа на двигателите да не бъдат променяни в хода на квалификацията и в състезанието след това.
Според него с какъвто режим даден пилот е започнал квалификацията, с него трябва да я довърши и след това с него да изкара и цялото състезание.
Повод за искането му е прочутият режим на Мерцедес с много голяма мощност, който е използван в 3-ата част на квалификацията, и който давам сериозно предимство на Сребърните стрели спрямо конкуренцията в челото.
Така беше и в първия кръг в Австралия тази година, когато с перфектна обиколка в Q3 Люис Хамилтън изпревари Кими Райконен и Себастиан Фетел с над 0.6 сек.
„Имаме затворен парк когато колите излязат за квалификацията, заяви Хорнер пред Sky Sports. – Може би той трябва да важи и за режимите на двигателите, които да бъдат същите от момента, в който напуснеш гаража за квалификацията, до края на състезанието. В Мерцедес имат режим, който не използват в ранната част на квалификацията, защото няма смисъл да товарят двигателя.“
Според Хорнер двигателите на неговия тим Рено изостават значително като максимална мощност в квалификациите и това се виждало от данните от сесията в Австралия.