Начало Moto News Honda показа новия си прототип за 2014 г.

Honda показа новия си прототип за 2014 г.

23
0

Honda показа новия прототип за MotoGP за 2014 г. Машината Honda RC213V направи дебют на европейско трасе на пистата Моторланд Арагон в Испания.

От HRC докараха от Япония по един байк за Дани Педрлоса и Марк Маркес, но лошото време и ниските температури попречиха на двамата испанци да направят повече от една обиколка на пистата в новата машина. Същата стратегия Honda предприе през 2012 г. изкара своя прототип 2013 RC213V в средата на сезона на теста след състезанието в Муджело. Тогава Педроса хареса толкова новия мотор, че пожела да се състезава с него на Лагуна Сека и в следващите състезания. Машината стана катализатор за най-успешната серия в кариерата на Дани във висшия клас – 6 победи в последните 9 състезания. Сега обаче лошото време разби надеждите за обстойни тестове.

От Honda потвърдиха, че машината 2014 RC213V е чисто нов мотоциклет. С него Дани Педроса и Марк Маркес може да се състезават още този сезон, ако са доволни от направените подобрения по машината. Двамата пилоти на Repsol Honda обаче не можаха да направят планираните първи обиколки с новата машина V4 за догодина.

Такео Йокояма – ръководител на проекта за новия прототип каза: Това е напълно нов мотор. Двигателят, шасито и всичко е ново. За шампионата през 2014 г. всички заводски прототипи трябва да имат резервоар от 20 л, вместо 21 и новия мотор е с двигател, който е по-икономичен. Двигателят отговаря на новия регламент, който ни позволява да използваме 20 л. Затова постигнахме по-добра ефективност от гледна точка на разхода на гориво. Двигателят обаче е без новия ECU на Magneti Marelli, доставен от Dorna. С този хардуер трябва да са оборудвани всички заводски мотоциклети. Той обаче не е още монтиран, защото ние сме в първата фаза от работата в тази област. При основните подобрения на двигателя сме се концентрирали върху управлението на разхода на гориво, но и към мощността му, като се основаваме на коментарите на пилоти. Ние сме работим върху работата с газта в долната и средната част на оборотите и постигането на максимална ефективност на мощността в този диапазон.

Попитан дали пилотите могат да ползват мотоциклета още тази година, Йокояма отговори: Моторът е напълно нов и по същество планираме той да се използва за 2014 г. Но в случай, че пилотите предпочитат шасито или на двигателя, те могат да бъдат използвани още този сезон. За двигателя е по-трудно, защото все още има неща, които трябва да се прецизират, но шасито още на Асен биха могли да го използват.