Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда планира нови задвижващи системи за Ред Бул и Алфа Таури във...

Хонда планира нови задвижващи системи за Ред Бул и Алфа Таури във Франция

2950
0
Серхио Перес, Ред Бул, Хонда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Хонда планира да смени задвижващите системи в болидите на Ред Бул и Алфа Таури за предстоящата Гран при на Франция

Информацията е на немското списание Ауто Мотор унд Шпорт. В Азербайджан Мерцедес и отборите с агрегати от Бриксуърт получиха нови мотори. Според инженери на Ред Бул подобрената издръжливост на задвижващата система на Хонда ще им позволи да отключат допълнителна мощност.

Хелмут Марко обясни след Гран при на Азербайджан, че Макс Верстапен не е карал с максималното си възможно темпо. Нидерланският пилот бе начело, когато катастрофира заради спукана задна лява гума.

„Макс не беше на лимита, не караше с максимална скорост и управлението на гумите бе оптимално. Нямаше вибрации или твърде висока температура. Изведнъж бум, удар и сърцето ти спира. Слава Богу, че имаше рестарт! Макар че със Серхио Перес положението беше на кантар, защото той имаше известни проблеми. И колкото повече напредваше състезанието, толкова по-сериозни ставаха грижите. В крайна сметка всичко приключи добре. Жалко само, че Верстапен отпадна. Иначе можеше да сме увеличили драстично аванса си в шампионата.“

И според шефа на Ред Бул в F1 Кристиан Хорнер Верстапен е контролирал съвсем разумно темпото си. Той дори каза, че гумите на колата му са можели лесно да изкарат до края на състезанието.

„От издръжливостта, която видяхме в тренировките и при начина, по който Макс управляваше болида си, нямаше да има проблем (да изкарат до финала). Инженерите му само проверяваха заедно с него показателите, за да са сигурни, че всичко е под контрол, след което гумата гръмна. Беше напълно неочаквано.“

В Баку проблем със задвижващата система едва не коства подиума на Пиер Гасли. Пилотът на Алфа Таури сподели, че е имал грижи с агрегата от средата на състезанието

„Започнах да губя скорост на правите. Тогава нещата се усложниха за нас. Мисля, че имаше сериозна разлика спрямо темпото на Юки [Цунода]. Момчетата ми казаха един куп промени, които да направя, в опит да ограничим щетите. Вървях силно във втори сектор, но на правата беше крайно трудно и Себ [Фетел] ни изпревари. Изобщо нямаше как да се противопоставя. Знаех и че Шарл [Льоклер] ще ме задмине. Затова влязох във въздушния поток и се хвърлих в първи завой, той ми го върна и трябваше да спра много късно за трети. Но така бях изтормозил спирачките със Себ, че си помислих дали няма да се озова в стената там. Някак успях да спра, представа нямам как. Страшно много исках подиума. Поех някои големи рискове, но очевидно си струваше“, сподели Гасли.