Напълно новият хибриден Honda Jazz бе представен на българския пазар в началото на юли, а от тази седмица са факт и първите доставки на версията с увеличен клиренс Crosstar. Както и класическия модел, тя ще се предлага само в хибридна версия и е част от плана на Honda за пълна електрификация на цялата европейска гама до 2022 г. Наличен е със същото хибридно задвижване и с идентични характеристики на интериора като хечбека, но се отличава от него с уникалния дизайн на радиаторната си решетка, водоустойчивата тапицерия и надлъжните релси на покрива, който може да бъде поръчан и в черен цвят, различен от този на каросерията. Клиренсът е увеличен до 152 мм срещу 136 мм за класическия хечбек (по данни само с шофьор в автомобила). Напълно натоварен, той води с почти четири сантиметра по този показател – 144,2 мм срещу 105,2 мм.
Новата система e:HEV включва два компактни мощни електродвигателя, свързани с 1,5-литров атмосферен DOHC i-VTEC, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки. Системата е вдъхновена от състезателните писти и за разработването ѝ Honda прилага инженерното ноухау на своя екип от спортния отдел – програмата Formula 1™ Hybrid Power Unit (PU). За още по-въодушевяващо шофиране хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление – електрически, хибриден и режим на двигател с вътрешно горене. Вместо конвенционална трансмисия е монтирана предавателна кутия с фиксирана предавка, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати. Резултатът е плавно предаване на въртящ момент и усещане за линейно управление при ускоряване.
Мощността на задвижващия електромотор от 109 к.с./80 кВт е в състояние да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,4 сек. Максималната скорост на хибридния Jazz Crosstar e 175 км/ч. Тази версия отделя вредни емисии от CO2 от 110 г/км (WLTP) и изразходва едва 4,8 л/100 км (WLTP).
Подобно на класическия Jazz и тази версия се радва на патентованата система на Honda „магически седалки“ благодарение на умното разположение на компонентите на хибридното задвижване, както и на централната позиция на резервоара за гориво, непосредствено под предните седалки. Благодарение на нея багажният капацитет на Crosstar и достига до 1205 л със свалени задни седалки.
Технически характеристики и оборудване
Модел | Jazz Comfort | Jazz Elegance | Jazz Executive | Jazz Crosstar Executive |
Двигател | ||||
Вид двигател с вътр. Горене | 1.5 | |||
Предаване | предно | |||
Вид трансмисия | e-CVT | |||
Вид задвижваща система | i-MMD | |||
Име на двигателя | Intelligent Multi Mode Drive | |||
Работен обем (куб. см) | 1498 | |||
Диаметър по ход (мм) | Диаметър: 73.0 мм, Ход: 89,5 мм | |||
Степен на компресия | 13,5 | |||
Стандарт на емисиите | EURO-6D | |||
Показатели | ||||
Макс. мощност на двигателя (кВт при об/мин) | 72 кВт @ 5500-6400 | |||
Макс. мощност (к.с. при об/мин) | 97 @ 5500-6400 | |||
Макс. въртящ момент (Нм при об/мин) | 131 @ 4500-5000 | |||
Макс. мощност на електромотора (кВт [к.с.]) | 80 (109) | |||
Въртящ момент на електромотора (Нм) | 253 | |||
0 → 100 km/h (сек) | 9,4 | 9,4 | 9,5 | 9,9 |
Макс. скорост (км/ч) | 175 | 175 | 175 | 173 |
Разход на гориво и вредни емисии | ||||
WLTP* | ||||
С ниска скорост – CO2 g/km | 79 | 79 | 83 | 87 |
Със средна скорост – CO2 г/км | 87 | 87 | 88 | 90 |
С висока скорост – CO2 г/км | 88 | 88 | 89 | 94 |
С много висока – CO2 г/км | 132 | 132 | 134 | 143 |
Комбиниран режим – CO2 г/км | 102 | 102 | 104 | 110 |
С ниска скорост – л/100 км | 3,5 | 3,5 | 3,7 | 3,9 |
Със средна скорост – л/100 км | 3,8 | 3,9 | 3,9 | 4,0 |
С висока скорост – л/100 км | 3,9 | 3,9 | 3,9 | 4,1 |
С много висока скорост – л/100 км | 5,8 | 5,8 | 5,9 | 6,3 |
Комбиниран режим – л/100 км | 4,5 | 4,5 | 4,6 | 4,8 |
Въглероден окис (мг/км) | 51,5 | |||
Неметанов въглеводород (мг/км) | 6,2 | |||
Азотни окиси (мг/км) | 6 | |||
* Приложим регламент = вредни емисии: Номер на основния нормативен акт и последните приложими негови изменения: EC 715/2007 EU 2017/1347 | ||||
Размери | ||||
Дължина (мм) | 4044 | 4044 | 4044 | 4090 |
Широчина (мм) | 1694 | 1694 | 1694 | 1725 |
Широчина (мм) със сгънати огледала | 1814 | |||
Широчина, вкл. огледалата (мм) | 1966 | |||
Височина ненатоварен (мм) | 1526 | 1526 | 1526 | 1556 |
Колесна база (мм) | 2517 | 2517 | 2517 | 2520 |
Предна следа (мм) | 1487 | 1487 | 1487 | 1498 |
Задна следа (мм) | 1474 | 1474 | 1474 | 1485 |
Клиренс с шофьора (мм) | 136,0 | 136,0 | 136,0 | 152,0 |
Клиренс напълно натоварен (мм) | 105,2 | 105,2 | 107,0 | 144,2 |
Радиус на завой (мм) | 10,1 | |||
Радиус на завой при колелата (мм) | 4,9 | 4,9 | 4,9 | 5 |
Ъгъл на завъртане на волана от край до край | 2,51 | 2,51 | 2,35 | 2,63 |
Обеми | ||||
Резервоар гориво (литри) | 40 | |||
Обем на багажника – с вдигнати задни седалки (литри, VDA) | 304 | 304 | 304 | 298 |
Обем на багажника със сгънати задни седалки, до покрива (литри, VDA) | 1205 | 1205 | 1205 | 1199 |
Обем на багажника със сгънати задни седалки, до стъклата (литри, VDA) | 844 | 844 | 844 | 838 |
Маси | ||||
Маса незареден (кг) | 1228-1246 | 1228-1246 | 1228-1246 | 1253-1255 |
Макс. допустима маса (кг) | 1710 | |||
Макс. допустимо натоварване на мостовете, отпред/отзад (кг) | 946 / 784 | |||
Макс. натоварване на покрива (кг) | 35 | 35 | 35 | 50 |
Безопасност | ||||
ABS (Антиблокираща спирачна система) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Въздушни възглавници – Предна централна | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Въздушни възглавници – предни | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Въздушна възглавница за коленете на шофьора | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Въздушни възглавници за пътниците – SRS с възможност за изключване | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Странични въздушни възглавници | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Предни странични въздушни възглавници | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Въздушни странични завеси (отпред и отзад) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Информация за мъртвата зона на видимостта със следене на напречния трафик | – | – | ⬤ | – |
Спирачен асистент (BA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Спирачна система за предотвратяване на ПТП | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Сигнализация за ниско налягане в гумите (DWS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Въздушна възглавница SRS за шофьора, едностепенна | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
eCall (Европа) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Авариен стоп сигнал | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Сигнализация за челен удар | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Предни колани с донатягане (ELR) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Регулируем ограничител на скоростта | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Интелигентен ограничител на скоростта | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
ISO Fix система за детско столче | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Предупреждение за напускане на пътната лента (LDW) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Асистент за спазване на пътната лента | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Система за спазване на дистанцията при ниска скорост | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Система за предотвратяане на напускането на пътното платно | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Система за разпознаване на пътни знаци | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Електронна система за подпомагане динамичната устойчивост на автомобила (VSA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Активни подглавници на предните седалки със система за намаляване травмите при камшичен удар | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Сигурност | ||||
Имобилайзер | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Безконтактно влизане и запалване | – | – | ⬤ | ⬤ |
Интериор | ||||
Кожена топка на скоростния лост | – | – | ⬤ | ⬤ |
Кожен волан | – | – | ⬤ | ⬤ |
Тапицерия | Fabric | Fabric / Leather | Fabric / Leather | Fabric/Water Repellent |
Функции и технологии | ||||
Асистент за динамично управление с векторно разпределение на въртящия момент (AHA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Икономичен режим ECON | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Електронна паркинг спирачка | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Задържане на спирачката | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Електрически сервоусилвател на волана с променливо отношение | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Асистент за потегляне по наклон (HSA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Старт / стоп система / електрически режим | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Комфорт и удобство | ||||
Климатизация | Climate Control | Climate Control | Climate Control | Climate Control |
Автоматични чистачки | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Адаптивен автопилот | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Отопляеми странични огледала | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Електрически сгъваеми огледала | – | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Предни отопляеми седалки | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Отопляем волан | – | – | ⬤ | – |
Магически седалки | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Сензори за паркиране (Предни 4: Задни 4) | – | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Камера за обратно виждане | – | – | ⬤ | ⬤ |
Аудио и комуникации | ||||
BluetoothTM система „Свободни ръце“ (HFT) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
DAB | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
5-инчов аудио (AM/FM) | ⬤ | – | – | – |
Honda CONNECT (9-инчов сензорен дисплей, AM/FM/DAB,Apple Carplay и Android Auto) | – | ⬤ | – | – |
Honda CONNECT с навигация GARMIN (9-инчов сензорен дисплей, AM/FM/DAB, Apple Carplay и Android Auto) | – | – | ⬤ | ⬤ |
Брой високоговорители | 4 | 4 | 4 | 8 |
Брой високоговорители – Първокласна аудиосистема | – | – | – | ⬤ |
Преден високочестотен високоговорител | – | – | – | ⬤ |
Централен говорител | – | – | – | ⬤ |
Мощност на аудиосистемата (Вт) | 180 Вт | 180 Вт | 180 Вт | 376 Вт |
Събуфер | – | – | – | ⬤ |
Безжичен Apple Carplay | – | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Екстериор | ||||
Покрив в различен цвят | – | – | – | Optional |
Екстериорни светлини | ||||
Автоматични светлини | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Дневни LED светлини | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Автоматични предни светлини с таймер (функция изпращане до дома) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Система за автоматично превключване между къси и дълги светлини (HSS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Джанти & гуми | ||||
Размер на гумите Предни/Задни | 185 / 60 R15 88H | 185 / 60 R15 88H | 185 / 55 R16 87H | 185 / 60 R16 86H |
Размер и дизайн на джантите | 15″ | 15″ | 16″ | 16″ |