Европейският развойно-дизайнерски център на Honda инвестира в нов симулатор за шофиране, за да осигури обща нова обща платформа за бъдещите дейности, свързани с динамиката на автомобилите и мотоциклетите. Така Honda ще стане първият в света производител на автомобили, който ще използва изключително модерна и технология от този род при разработването на моделите си. Симулаторът ще бъде монтиран в развойния център на марката в Офенбах, Германия.
Името на революционната архитектура е DiM250 (Driver-in-Motion). Повечето симулатори за шофиране заимстват технологиите от тези за самолети и обикновено работят с шест задвижващи устройства, за да осигурят усещане за шест степени на свободата. За да пресъздадат с точност управлението на автомобила, неговото поведение и характеристиките на ускорение с един-единствен симулатор, системата на VI-gradeDiM250 си служи с девет задвижващи устройства, което е наистина уникално в бранша.
Язунори Оку, изпълнителен вицепрезидент на Европейския развойно-дизайнерски център на Honda, заяви: “Първоначално ще използваме DiM250 за предварителните изследвания и изчисления на динамиката на автомобилите и приложенията, свързани със стила на возене, както и за инструмент, чрез който ще тестваме системите ADAS, HMI, двигателите и технологиите за автономно шофиране в ранния стадий от разработването на даден автомобил. Технологията DiM250 ще послужи като идеалната обща платформа за изследователска и развойна дейност, където всички екипи ще имат възможност да работят заедно в среда на сътрудничество“.
DiM250 е създаден от софтуерната компания VI-grade, и е произведен от специалистите в областта на автоматичния контрол Saginomiya. Така създадената платформа, задвижвана от 9 електрически устройства, е далеч по-съвременна от доскорошните с шест. Симулаторът е изключително компактен, тих и надежден.
Интегрираните в негоSoftware-in-loop (SIL) и Hardware-in-loop (HIL) ще позволят на дизайнерите и инженерите да оценяват напредъка в разработването на даден модел дори преди самото изработване на реалния физически прототип. Това също ще позволи на симулатора с по-голяма точност да пресъздава проблематичните сценарии, за да се тестват системите за безопасност и контролните уреди.