Начало Тест драйв Новият Сивик залага на топ дизайн и оборудване

Новият Сивик залага на топ дизайн и оборудване

136
0
Civic,Honda,Сивик,Хонда

44 години след излизането на първия Сивик Хонда лансира на пазара новото десето поколение. Моделът е един от символите на компанията и японската инвазия на автомобилния пазар през 70-те години на миналия век. Той има запазено място в историята, но само то едва ли му гарантира успех в засипания с продукти консуматорски свят. Затова японците прецизно са преценили как да променят отново модела, за да остане хит.

Заложили са на два изключително важни за европейския пазар компонента – дизайн и оборудване (с особен акцент върху сигурността). От завода им Суиндън във Великобритания вече започнаха да пристигат първите бройки от новия модел, които са както от специфичния тип хечбек, така и седан. Вторият вариант в немалка степен заменя и по-големите Акорд.

Това, което японците – поне на старта на продажбите – са оставили на заден план, е развитието на дизеловата и хибридната техника, но те са убедени, че вариантите, които лансират с 2 модерни бензинови двигателя, са отлични за цените, на които го предлагат. На пръв поглед те не изглеждат никак ниски – между 40 000 и 70 000 лв., но моделите са стандартно оборудвани със системи и техника, които биха оскъпили повече аналогичните продукти при конкурентите.

Официалните вносители на Хонда в нашата страна представиха модела пред медиите с тест драйв. След това той бе на разположение и по време на специалното изложение във връзка с 25-годишнината на Бултрако.

Оценките за дизайна са почти еднозначно позитивни, но от практична гледна точка може би по-важна е информацията, че дължината на четиривратия модел е увеличена например с до 135 мм (според модификацията), а оттам идват и допълнителните 52 литра в багажника. Освен това коефициентът на челно съпротивление е снижен с 3%, което не само личи във външната форма, но има и пряка връзка с намалената консумация на гориво. Новият Сивик излиза с 2 нови турбо бензинови двигателя – 1.0 VTEC и 1.5 VTEC, като всеки от тях съответно може да се съчетае с новите трансмисии – 6-степенна механична или автоматичната CVT със 7 предавки. На този етап седанът е само с по-големия 1,5-литров турбомотор. Моите предпочитания са също категорично на страната на по-големия агрегат. 1-литровият двигател е 3-цилиндров, модерен агрегат със 129 к.с., ниска консумация на гориво, удобен за града, но не и извън него. Максималният му въртящ момент е 200 Nm при 2250 об/мин и съответно 180 Nm между 1700-4500 об/мин, когато е със CVT. Моторът обаче никак не дава нужната увереност за сила при изпреварване и това не ми харесва при една Хонда. С 1,5 нещата си идват на местата. Максималната му мощност е 182 к.с. Максималният въртящ момент при него е 240 Нм в диапазона 1900 – 5000 об/мин при версията с механична трансмисия и 220 Нм при 1700-5500 об/мин, когато е със CVT. Реновираната шестстепенна механична скоростна кутия е специално разработена и много приятна.

Колата стои и забележително добре на пътя. Центърът на тежестта е понижен с 10 мм. Най-ниската точка на страничните хълбоци е изтеглена с 35 мм по-надолу, така усещането не само отвън е по-спортно.

Десетото поколение е по-леко спрямо предишното, за сметка на това то е с 52% по-устойчиво към усукване. Подобренията са такива, че цялостната здравина на каросерията е пораснала с 65%, а автоматичната CVT трансмисия, освен че е със 7 симулирани предавки, е с параметри, близки до тези на трансмисиите с двоен съединител – DCT. Благодарение на уникален за Европа контролиращ софтуер тя създава усещането за супер бърза чиста работа. Шофьорът се намира по-близо до пътя, като долната част на седалката му е с 35 мм по-ниско и това подобрява „връзката” му с настилката.

В горната част на таблото е разположен 7-инчовият цветен сензорен дисплей на инфотейнмънт системата за свързаност Honda Connect от второ поколение, стандартна за всички нива на оборудване без най-ниските S и Comfort. Освен управление и контрол на информацията и контрол на климата в автомобила, на екрана получавате информация и от задната камера. Съвместим е както с Apple, така и с Android Auto. Може да бъде поръчан и с навигация Garmin. Опциите за аудиоконфигурацията в автомобила варират от 160-ватова с 4 говорителя, през 180-ватова с 8, до 465-ватова с 11. На този етап приложенията Apple CarPlay и Android Auto, които могат да бъдат изтеглени на смартфона, не се поддържат напълно на всички пазари, сред които за жалост е и нашият.

Ключов акцент в новия Сивик е поставен върху безопасността. Изключително здравата платформа е със следващото поколение на структурата ACE (Advanced Compatibility Engineering). Тя разпределя още по-равномерно енергията при удар. Включва и технология за противодействие на удара (crash stroke), при която предната решетка е оформена така, че да изтика двигателя надолу и назад при сблъсък. Това ефективно добавя още 80 мм противоударна зона.

6 са въздушните възглавници, заедно със страничните интелигентни, както и i-SRS (интелигентната система на Honda за контрол на донатягането на коланите и налягането, а също и разгръщането на възглавниците).

Пасивната безопасност е допълнена от пълния арсенал от системи за активна, обединени от Honda SENSING, включена за първи път в стандартното оборудване за всички нива. Тя комбинира информацията от радара, камерата и високотехнологичните сензори, за да предупреждава и да помага при потенциално опасно сценарии.

Моделът се предлага в 7 възможни цвята на каросерията – плътно червено Rallye Red, сребърен металик Lunar Silver, сребрист металик Polished Metal или син Brilliant Blue, бял White Orchid, Crystal Black и Sonic Grey от гамата на черното и сивото.

Хечбекът с 1.5 VTEC TURBO се предлага в 3 нива на оборудване: Sport, Sport Plus и Prestige. За да подобрят още повече цялостния външен облик за Сивик хечбек се предлага и с два допълнителни стилови пакета: Black Line и Orange Line, какъвто е нашият тестови автомобил.

Седанът се предлага с добре познатите ни нива, които изреждаме с тенденция към най-високото – Comfort, Еlegance и Executive.

Като опции са налични и три функционални пакета – един, свързан с амбиентното осветление, друг – за по-удобна организация на вещите и предпазване на багажника, и трети, фокусиран върху това да опазим своя Сивик от мръсотия и драскотини. Предлага се избор между 17- и 18-инчови лети джанти със специални цветови акценти, с които да допълнят пакетите Black Line и Orange Line.

Тестът е публикуван в брой 205, юни 2017 на ClubS1