Начало Автомобили Honda CB1100EX и CB1100 RS идват у нас в началото на следващия...

Honda CB1100EX и CB1100 RS идват у нас в началото на следващия сезон

36
0

На започналото мотоциклетно изложение Intermot 2016 в Kьолн, Honda представи два нови модела, но всеки с по две версии. Два от премиерните мотоциклети са обновените от серията СВ машини – CB1100EX и CB1100 RS. Те пристигат в България още в началото на следващия сезон.

Звездите на Honda на Intermot 2016 са дългоочакваният CBR1000RR Fireblade SP, заедно със състезателната версия CBR1000RR Fireblade SP2 – господарите на скоростта. 

CB1100 RS

През 1959 г. за първи път се появява двуцилиндровия CB92 Benly. Двете букви – CB винаги са означавали много за Honda, особено през 1969 г., когато 4-цилиндровият CB750 става ключов момент в мотоциклетното производство. В наши дни old school  версията също стана крайъгълен камък за мотоциклетизма. През 2013 г. Honda пусна CB1100, първо в Япония, а след това и в Европа и успя да отговори на огромното търсене на модела, който запази традиционния стил с въздушно охлаждане на 4-цилиндровия двигател на CB, връх на инженерната изработка.

За 2017 г. ще има две версии на CB1100 – заедно с новия CB1100 EX, се появява и CB1100 RS. Моторите ще се произвеждат в Япония, в завода в Кумамото. Ретро стилът е съчетан с няколко нови изпълнения в CB1100 RS, но остава типичен байк от гамата CB1100. Honda доставя шаси с изключителна изработка и  с уникална геометрия. Вилката Showa Dual 43 мм е на две части, а отзад е с два амортисьора, далеч от резервоара. Има 17-инчови лети алуминиеви джанти и двойно радиално монтирани 4-бутални спирачни апарати. Двигателят работи отлично, благодарение на ревизираните всмукателни и изпускателни системи. Съединителят е приплъзващ.

CB1100 RS изглежда гол и „постен“, типичен за 70-те години байк. Повече прилича на кафе-рейсър. Заобленият резервоар е без шев и е ръчна изработка. Кръглият голям фар и двойните инструменти на таблото са класика, но в нея са вплетени и модерни технологии. Със спортния си стил CB1100 RS използва геометрия, съвпадаща с тази на EX, с по-твърдо окачване Showa, 4-бутални предни спирачки, алуминиеви 17-инчови джанти и спецификация на гумите с размери на спортен байк.  По-ниската и по-компактна позиция на езда, премества тежестта на ездача напред. Двигателят е 4-цилиндров с въздушно охлаждане. Спирачките са радиални Tokico, с 310 мм плаващи дискове, а ABS-ът е стандарт.

CB1100EX

Стандартният модел CB1100EX получава нов пакет от подобрения за 2017 г. Предните и задните светлини вече са LED. Нови са и 18-инчовите колела, които са със спици от неръждаема спици стомана. Вилката е нова, 41-милиметрова Showa с двойни клапани, отзад амортисьорите са двойни, също Showa.

Двигателят получава същите подобрения като CB1100RS с ревизирани всмукателни и по-малки, по-леки двойни изпускателни колектори. Съединителят е приплъзващ. Геометрията е малко по-спокойна, отколкото на RS, седалката е с 5 мм по-ниска – 790 мм, а теглото е увеличено с 3 кг – до 255 кг.

Нови са 18-инчовите, а размерите на гумите са 110/80 R18 и 140/70 R18. Както при RS се използват  Г-образни вентили за лесен достъп на помпите. Спирачната система е малко по-различна от RS. CB1100EX ще бъде в следните цветове: Pearl Shining Yellow, Pearl Sunbeam White и Candy Prominence Red.

… и господарите на скоростта

Новият Honda CBR1000RR Fireblade SP щурмува следващия етап на пълен контрол и революция в управлението на мотоциклета. Съотношението мощност към тегло е подобрено с 14%, като е достигнато най-доброто ниво, което е имал някога Fireblade. Това е благодарение на намаляване на теглото с 15 кг и с 8 кВт повишаване на мощността. Освен това мотоциклетът е оборудван с полуактивното окачване Öhlins Electronic Control, както и с други електронни системи на Honda като: Selectable Torque Control, Selectable Engine Brake, нов ABS, Quickshifter, Downshift Assist, избираеми режими за езда (Riding Mode Select System) и Power Selector. Технологията, поставена на базата на машината RC213V-S от MotoGP, дава възможност за повишаване на опита на ездача. Така че, три фактора са от ключово значение за същността на новия Fireblade SP. Това са по-малкото тегло, по-голямата мощност и електроника, която помага на ездача.

Новата система за електронен контрол осигурява постоянна, избираема и фино настройвана подкрепа на водача. Централно място в системата заемат 5-степении инерционни измервателни блокове (IMU), които отчитат точно работата на машината във всеки момент. Тя работи с Honda Selectable Torque Control (HSTC) и прецизно управлява сцеплението на задното колело чрез FI-ECU и Throttle By Wire (TBW). Новият ABS, също управляван от IMU, предлага Rear Lift Control (RLC) и твърдото, безопасно спиране в завоите. Всяка разлика, измерена между предните и задните скорости на колелата подобрява контрола за каране на задно колело, в зависимост от настройките. Освен това моторът работи с Ohlins Objective Based Tuning Interface, като така се контролират и коригират компресията и силата на полуактивното електронно контролирано окачване (Öhlins Electronic Control (S-ЕО) на предната вилка и на задния амортисьор. За ездача това означава достъп до изцяло ново ниво на работа с управлението, с реакцията на окачването и работата им с точния контрол във всяка ситуация. Тя действа както на пътя, така и на пистата. Така за Honda започва нова ера.

По същия начин работи и окачването. Honda Selectable Torque Control (HSTC) прави управлението и задвижването на задното колело прецизно, чрез IMU, FI-ECU и Throttle By Wire (TBW). Освен това има и функцията Wheelie Control или контрол при вдигане на задно колело.

На дисплея има 3 стандартни режима – Street, Circuit и Mechanic. Те предоставят цялата информация, необходима за ездача в съответствие с вида на каране. Информацията може да се регулира фино и по време на езда, с помощта на лявата ръка, превключващото устройство и TFT дисплея с течни кристали, точно както на RC213V-S – пътната версия на машината RC213V MotoGP на Honda.

Докато системите за електронен контрол са новото начало за Fireblade, комбинацията от другите два фактора са от философията на оригиналната машина от 1992 г. -оптимален баланс между мощност и маса. Двигателят работи при по-високи обороти, с много по-висока степен на сгъстяване, като е ревизирано времето за запалване в камерата и използва TBW (първи за 4-цилиндровия редови двигател на Honda) и Acceleration Position Sensor (APS), които са вдъхновени от технологията, разработена за RC213V-S. Въртящият момент и мощността се подобряват в долната и в горната граници. Мощността е увеличена от 8 кВт до 141 кВт при 13 000 об/мин. и могат да бъдат избрани  3 режима на работа на двигателя. В стандартното оборудване са Quickshifter, докато Downshift Assist е ново и се задейства от съединителя.

Благодарение на използването на магнезий и внимателна оценка и олекотяване на отделните части, двигателят е станал с 2 кг по-лек. Новата титаниева изпускателна система спестява допълнително тегло, центъра на тежестта е по-нисък, след като резервоара е направен от титан. Като цяло Fireblade SP е с 15 килограма по-лек от предишния модел и има тегло с течностите 195 килограма.

Двойната алуминиевата рама е фино регулирана и шарнирът е по-твърд. Новата задна подрамка е по-лека, а колелата са преработени. Спирачните апарати отпред са Brembo,  моноблокови 4-бутални спирачни апарати и използват високо-производителни накладки. Благодарение на минималистичния дизайн на Fireblade SP е едновременно агресивен и функционален. Машината е по-тънка и по-компактна, с единична седалка като стандартно оборудване. Всички осветителни тела са LED и с цветовата схема Tri-Colour на червена основа, препратка към историята на Honda Racing.

Fireblade SP2

В карбоновия модел има видими вложки от златни ивици, преплетени в цветовата схема Tricolour. Така се отбелязва разлика на Fireblade SP2 с „обикновената“ машина. Златистите джанти Marchesini намаляват инерцията на предно и задно колело с 18/9%. Истинските разлики са невидими – крият се в невероятния състезателен потенциал, в двигателя и частите, които могат да се изберат от двата състезателни комплекта.

Докато 76-милиметровият отвор е идентичен с този на SP, то цилиндровата глава на Fireblade SP2 е с 1 мм по-голяма и е с диаметър 31,5 мм на всмукателните клапани и с 1,5 мм по-голям диаметър – 25,5 мм на изпускателни клапани. Компресията е същата – 13.0: 1, но използва клапанни форми и горивни камери с оптимизирана ефективност. Запалителните свещи са удължени, а водната риза е плътно увита около горивните камери за подобряването на охлаждането. Тази технология е взета директно от RC213V MotoGP машината на Honda.

Буталата използват с 2,5 мм по-къс и 8 гр по-лек бутален болт на всеки цилиндър. Повдигачът на клапана е нараснал с 2 мм до 28 мм, докато общата височина и дебелина са намалени, за да се пести тегло. Всички електронни устройства за контрол на Fireblade SP2 са същите като тези на SP, но със специални настройки за SP2.