Най-големият производител на мотоциклети в света – Honda ще заеме подобаващо място на Мотосалон София 2015. Причмината е, че на щанда с над 25 експоната на официалния вносител на марката у нас – Бултрако АД, ще присъстват и 5 абсолютно нови модели за българския пазар. Те бяха представени в края на миналата година и ще се продават от 2015-а.
Безспорен хит на щанда ще бъде Honda NM4 VULTUS. Това е мотоциклет, сякаш дошъл от бъдещето. NM4 VULTUS, стилистично прилича на типичен бобър, но е новаторска машина. Още при показването си порази мотоциклетния свят, защото такива байкове могат да се видят само в японските фантастични филми аниме и манга. Тъкмо това е била идеята на младите дизайнери, инженери и конструктори на възраст между 20 и 30 години. Дадена им е пълна свобода да творят. Затова са възприели стила Japanimation (акроним от Japanese animation – японска анимация).
Vultus е латинската дума за външен вид или лице, а NM4 Vultus е резултат от генезиса на двуколесните. Задната част на седалката се повдига и става удобна облегалка за водача, който е в позиция почти като пилот на изтребител. Ъгълът се настройва на 3 позиции, а се приплъзва напред и назад с ход 25 мм за максимален комфорт. Дигиталното табло променя „настроението” си според зададения режим на управление. При Neutral свети в бяло, D включва синьо, а S – розово, докато MT е запазен за спортното червено. Моторът е с 4-тактов, двуцилиндров двигател с паралелно разположение на цилиндрите, 745 куб. см с максималната мощност 40,3 кВт (54 к.с.) при 6250 об/мин. и максимален въртящ момент от 68 Нм при 4750 об/мин. Обемът на резервоара е 11,6 л, разходът на гориво е 28,4 км с 1 литър. Съединителят е двудисков, хидравличен в маслена баня, предавателната кутия е 6-степенна DCT, а задвижването е с верига. Окачването отпред е 43 мм телескопична вилка с ход 120 мм, а отзад единичен амортисьор.
Forza 125 е най-новият скутер на Honda, предназначен за европейските клиенти. Очаква се това да е поредният пазарен хит. Forza 125 е универсален, удобен, издръжлив, икономичен, лек за управление… Скутерът бе представен едновременно на мотосалона Intermot в Кьолн и на автосалона в Париж.
Машината е проектирана така, че да предложи нещо повече от другите, като съчетае удобството на машините с по-голям обем в стил GT (GrandTouring), с които можеш да се движиш по магистрала, с практичността за използване в градския трафик, лесен за паркиране и лек за маневриране. Скутерът е със съвременен дизайн, позволява движение и извън града заради оригиналната концепция, която защитава ездача от вятъра при по-спортно каране. Профилираната седалка с височина 780 мм е за двама възрастни, а под нея има място за съхранение на два фулфейс шлема. LED технологията е използвана с пълна сила при двойните фарове, габаритни светлини, мигачите…
Forza 125 е с нов едноцилиндров двигател 4 клапана, 14 к.с. при 8750 об./мин. и въртящ момент от 12 Нм при 8250 об./мин. От място той ускорява доста по-бързо от другите машини в този клас. Скутерът е икономичен – с 1 л бензин изминава 43,5 км.
Новият ревизиран нейкид Honda CB125F за 2015 г. и типичен за семейството CB-F, но е с ново шаси и 18-инчови джанти с 6 спици. Мотоциклетът е с двигател с въздушно охлаждане има голям въртящ момент в ниските и средните обороти, с балансиращ вал и ревизирана система за впръскване на горивото. CB125F е мултифунционален, а като първоначална инвестиция и за текущи разходи, не изисква много средства. Новият CB125F за 2015 г. е обновен сериозно, има семейна прилика с двуцилиндровия CB500F и 4-цилиндровия CB650F. Агресивното поведение на типичен стрийтфайтър съвпада с изправената позиция на езда и широкото кормило, което дава възможност за отличен контрол. Мощността на мотоциклета е 7.8 кВт при 7750 об/мин., а максималният въртящ момент е 10.2 Нм при 6250 об/мин. Моторът е икономичен и с един литър гориво се изминават 51.3 км, а с един резервоар от 13 л се прави пробег от 600 км.
Honda CB650F е изцяло нов нейкид в стил streetfighter с нов 4-цилиндров двигател с висок въртящ момент и добре балансирано шаси. Заради мощността от 35 кВт, мотоциклетът може да се кара с категория A2. Моторът от средна категория е с отличен стил, лесен за употреба, забавен за каране, без да не е много скъп. CB650F езамислен и разработен от екип от млади инженери на Honda.. Двигателят с 4 цилиндъра с обем 649 куб. см е изцяло нов и разработен, за да достави висок въртящ момент в диапазона от ниски до средни обороти, особено под 4000 об/мин. При дълга езда със скорост по магистралите и при около 6000 об/мин., трябва да има ниски експлоатационни разходи.
CBR650F е спортист в средна кетагория с малко тегло, отлична производителност на 4-цилиндрвия двигател, с висок стил, лесен за каране и на прилична цена. Новият CBR650F има двигател с висок въртящ момент, перфектно балансирано шаси, стандартен ABS, мощност 35 кВт и може да се кара с категория A2. Машината ще пасне отлично на ездачи с опит по натоварените градски улици и пътища с много завои. При него двуканалния е ABS е стандарт. Фирмените спортни цветове на HRC – бяло, червено и синьо присъстват осезаемо.