Последните три отсечки от рали Португалия не доведоха до промени в класирането и Мико Хирвонен спечели първата си победа като пилот на Ситроен. Втори се нареди Мадс Остберг, а трети е Евгени Новиков.
Руснакът имаше повод за най-много притеснения, след като получи проблеми с газта.
– Случи се на 500 метра в отсечката, но мисля, че го оправихме – обясни той.
В крайна сметка обаче Евгени стигна финала и взе първи подиум в кариерата си. На финала коментира, че този резултат го прави много щастлив, тъй като е чакал дълго време за него.
Хирвонен също бе щастлив от постигнатото – в Португалия бе едва четвъртият му старт като титуляр на Ситроен и той го спечели. Това компенсира в голяма степен разочарованието от твърде ранното отпадане на Себастиен Льоб, а и съперниците от Форд не се справиха като хората, въпреки че отново бяха най-бързи (с изключение на последната отсечка.
Яри-Мати Латвала направо летеше по трасето, но остана назад в подреждането.
– Просто опитах да съм разумен, защото имаше малко дъжд в началните няколко километра на 20-ата отсечка, както и в средата й. След това се опитах да пазя гумите за пауърстейджа, тъй като имаше още превалявания, но кратки – коментира той.
Пилотите на Мини пък имаха цял куп грижи в предпоследния (21-и) етап. Дани Сордо се завъртя на една отбивка, удари банкет и спука гума. Арминдо Араужо също смени спукана гума, а Патрик Сандел въобще не успя да продължи. Испанецът от екипа на Продрайв се поздрави с успеха в пауърстейджа, което увенча наистина страхотното му каране от последните дни. Той обаче не успя да влезе в топ 10.
1. | Мико Хирвонен | 4:19:24.3 часа |
2. | Мадс Остберг | на 1:51.8 мин |
3. | Евгени Новиков | на 3:25.0 |
4. | Петер Солберг | на 3:47.4 |
5. | Насър Ал-Атиа | на 7:57.6 |
6. | Мартин Прокоп | на 8:01.0 |
7. | Денис Куиперс | на 8:39.1 |
8. | Себастиен Ожие | на 9:00.8 |
9. | Тиери Нювил | на 10:29.7 |
10. | Яри Кетомаа | на 11:44.6 |