Мико Хирвонен спечели първата си победа със Ситроен, финиширайки пръв в рали Италия.
Финландецът бе най-бърз по-рано този сезон в Португалия, но успехът му там бе отнет заради техническа нередност. Този уикенд той остана да се бори единствено с времето и километрите, след като от битката за челото последователно отпаднаха съотборникът му Себастиен Льоб и съперниците от Форд Яри-Мати Латвала и Петер Солберг.
На Хирвонен изобщо не му допадна, че се наложи да кара по-бавно от обичайното и да внимава за капани по трасето. В крайна сметка обаче резултатът е възможно най-добър за него. Освен това той си осигури второто място в тазгодишното генерално подреждане на първенството.
Втори и трети в Сардиния се класираха състезателите на М-Спорт Евгени Новиков и От Танак (Форд). Това е най-добрият резултат в кариерата на руснака и негов втори подиум във WRC. Естонецът обаче за първи път стига до почетната стълбичка в кариерата си в шампионата. И двамата демонстрираха силно темпо, но и на тях не се наложи да се отбраняват от противници в течение на надпреварата.
Спукана гума забави Мадс Остберг накрая, но норвежецът все пак се класира четвърти. Той бе най-бърз при първото преминаване на Галура.
– В началото натиснах сериозно. Във втората част на дистанцията обаче внимавах, старах се да вървя по-гладко и това помогна – заяви пилотът на Адата преди пауърстейджа.
Вниманието през последните две отсечки на надпреварата бе съсредоточено върху битката за петото място, водена между Себастиен Ожие и Крис Аткинсън, която се изостри особено много.
– Опитах наистина всичко. Бяхме с доста износени гуми, а времето ни – само няколко секунди по-слабо от това на Петер. Не можех да направя кой знае какво повече. В последния етап трябваше да сме на ръба – обясни австралиецът.
Той обаче имаше проблеми накрая и Ожие спечели петото място, докато Аткинсън остана шести.
Солберг спечели пауърстейджа и три бонус точки. Съекипникът му Латвала остана втори, въпреки че направи всичко възможно, за да е най-бърз точно този етап. Последната бонус точка отиде при Тиери Нювил – малка утеха за обръщането по-рано през уикенда и изгарянията втора степен на ръката, причинени от опитите му да върне Ситроен-а си на трасето.