Мико Хирвонен ще се опита да се бори за подиум в третия кръг от световния рали шампионат – надпреварата в Мексико.
Финландецът, който се върна този сезон в М-Спорт, все още свиква наново с поведението на Форд Фиеста RS WRC. Фактът, че познава надпреварата обаче, трябва да е в негова полза. Мико бе втори при последните си три състезания в Мексико и има общо осем участия там.
– С Ярмо (Лехтинен – навигаторът му, б.а.) сме се справяли добре в тази надпревара и се надявам да продължим в същия дух и тази година. Не бих казал, че има някаква тайна за това да постигнеш силно класиране. Не бива да допускаш грешки – точно като на всички останали стартове – обясни Хирвонен. – Надморската височина има огромно влияние върху представянето. Нямаш толкова мощност на разположение и трябва да го имаш предвид, докато караш. Най-важното е да поддържаш скоростта през завоите, тъй като не можеш да наваксаш лесно на правите. В същото време се налага да си особено внимателен в кривите, тъй като някои могат да те изненадат. Ще има и няколко наистина дълги отсечки, които винаги ме радват. Хубаво е да караме на тях, тъй като вече не се срещат толкова често в шампионата.
Елфин Еванс ще дебютира в Мексико, като при него ситуацията е по-особено – навигаторът му Даниел Барит има добър опит в надпреварата с общо четири участия.
– Това рали ще е съвсем нов опит за мен. Не съм сигурен какво мога да очаквам, макар че придобих известна идея от теста. Важно е да караш плавно, да поддържаш скоростта. Ние планираме да вървим внимателно и колкото се може по-чисто, като постепенно подобряваме темпото си по време на уикенда – заяви Еванс.
Британецът досега не се е състезавал на толкова дълги етапи като някои от тези в Мексико, но предизвикателството не го плаши:
– Направихме сериозна физическа подготовка и дано се окаже достатъчна, за да се концентрираме върху извличане на максимума от колата и постигането на някои добри времена. Освен това нивото на сцепление ще е по-постоянно в сравнение с първите две ралита този сезон. При това положение прогресът ни би трябвало да е по-постоянен и ще ни е по-лесно да изграждаме скоростта си отсечка по отсечка, без да се налага да се адаптираме непрекъснато към променящи се условия.