Мико Хирвонен (Ситроен) вече е начело в рали Италия, след като съотборникът му Себастиен Льоб удари колата си сутринта и не можа да продължи. Втори, на 25,8 сек е Петер Солберг (Форд), а трети – Мадс Остберг (Форд) (на 1:05.6 мин).
Петъкът бе изпълнен с драматични събития до обяд. Освен Льоб сериозни инциденти претърпяха още Тиери Нювил (също със Ситроен) и Яри-Мати Латвала (Форд).
Белгиецът се обърна в същата отсечка, в която отпадна и Льоб – Монте Лерно (трета за състезанието). Той пое вината за случилото се, като обясни, че не е бил достатъчно концентриран и не чул инструкция от бележките:
– Колата беше настрани, но успяхме да продължим. Ударих си обаче дясната ръка, тъй като не бе лесно само двама души да я обърнат (с навигатора му Никола Гилсул).
Латвала още снощи се удари, при което спука гума и счупи джанта. Днес се блъсна на бърз десен завой и потроши радиатора си. И финландецът като Льоб опита да продължи, но скоро и той спря принудително.
При това положение Хирвонен дръпна доста напред, като той внимаваше доста заради поредицата инциденти.
– Опитах се да следвам Петер в отсечките и засега това работи – обясни Мико. – Няма проблеми с колата, всичко е наред. Що се отнася до Льоб, то бяхме в самото начало на битката и не мисля, че се е станал жертва на някакъв оказан от моя страна натиск. Аз обаче загубих ритъма си като чух, че е излетял, тъй като настъпих прекалено много спирачките.
Солберг също внимаваше по трасето, особено след удара на своя съотборник Латвала. Единственият му проблем бе по-сериозното износване на гумите.
Себастиен Ожие пък спечели етапна победа със своята Шкода Фабия Супер 2000. Французинът бе най-бърз в последната отсечка преди сервиза – Тергу – Осило.
След Остберг топ 10 в надпреварата до момента заемат Евгени Новиков, От Танак, Крис Аткинсън, Ожие, Андреас Микелсен, Мартин Прокоп и естонецът Карл Крууда (Форд Фиеста S2000).