ФИА продължава с разглеждането на събитията от последния тур на финалната за сезон 2021 Гран при на Абу Даби и взетите от рейс директора Майкъл Маси решения. Съдбата на австралиеца все още е неясна. Изводите от анализа ще бъдат оповестени броени дни преди първия старт за сезон 2022 в Бахрейн. През последните дни обаче се обсъжда дали комуникацията между тийм мениджъра на Ред Бул Джонатан Уитли и Маси в края на надпреварата е ново доказателство по случая, тъй като не бе широко дискутирана досега. Всъщност не става дума за нещо непознато. Тази част от разговорите на рейс директор е останала по-встрани от общата дискусия и сега придоби популярност. Причината е, че Маси като че ли следва дословно предложените от Уитли действия в края на състезанието.
„Знаем за това и комуникацията е част от разследването ни“, заяви говорител на ФИА пред BBC.
Деймън Хил изрично посочи в диалог в Туитър, че разговорът не е ново доказателство и не се появява сега на бял свят
„Слушането на диалога обаче е наистина доста некомфортно. Никой (освен Ред Бул) не е доволен от ситуацията. Въпросът е какво да се направи. Според мен на [Люис] Хамилтън и F1 феновете им се дължи извинение. Но то няма да промени изхода от шампионата през 2021 г. Това искам да кажа. Уволнението на Маси няма да промени резултата. За Хамилтън може дори да е по-добре да остане! Длъжник му е!“, написа световният шампион за 1996 г.
Jordan, sorry to burst your hot air balloon, but its not new or emerging news. It does however make for uncomfortable listening, as it did at the time. No-one (except Red Bull) is happy about this. The question is, what does one do about it? Grateful for any ingenious ideas #f1
— Damon Hill (@HillF1) February 9, 2022
I think an apology is due to Hamilton and to all F1 fans. But it won’t change the result of the 2021 F1 Championship. That is the whole point of my argument. Sacking Masi will not change the result. It may even be better for Hamilton of he stays! He owes him! #f1
— Damon Hill (@HillF1) February 9, 2022
Мартин Брандъл също подчерта, че извадената комуникация не е нещо ново
„Да не предполагаме също така, че на Маси му казват нещо, което той не знае. Имам предвид какво може и какво не да стори по отношение на затворените с обиколка автомобили. Разбира се, получава се доста неудобно. Лично за мен наистина важното правило, което бе пренебрегнато тогава, бе, че колата за сигурност трябва да се прибере в края на следващия тур. Същевременно има неписани правила да се полагат усилия състезание да не завършва зад сейфти кар, но те не трябва да изместват другите.“
„Не може – и вече знаем, че това ще се промени – отбори да се домогват до рефера, докато той се опитва да вземе решение, докато на пистата има катастрофирала кола, маршали и т.н. Той се опитва да работи, а го притискат отвсякъде. Не мисля, че конкретно тази комуникация променя някак наистина неприятния наратив, създаден от случилото се“, обясни позицията си телевизионният коментатор.