Люис Хамилтън стана първият пилот от година насам извън отбора на Ред Бул, който ще стартира от първа позиция. Фетел и Уебър изглеждаха като абонирани за първото място, но днес нещата се промениха. Фетел ще стартира втори, а предоставените гуми за утрешния ден предвещават интересно състезание.
Едва днес сутринта тимовете имаха възможност да изпробват двете смеси за сухо. И бяха доста угрижени. В Ред Бул например стартираха в първата част на квалификацията със супер меките смеси, за да пестят меки за състезанието. Едно доста странно решение.
„Отборите имаха много малко време преди квалификацията за да опознаят поведението на гумите тук“, обясни и Пол Хембри, спортният директор на Пирели. Той призна, че решението да се вземат двете най-меки смеси в Корея е предизвикало сериозни дискусии. Защото асфалта на Йонгам е доста абразивен и се очаква да повлияе доста негативно на износването на гумите.
„Искаме във финалната част на този сезон да видим лимита на нашите смеси, за да можем да започнем развитието на продуктите за новия сезон.
Супер меките изглеждат ефективни за около десет обиколки, докато меките вероятно ще издържат двадесет. От това, което видяхме до момента, смятаме че ще има максимум три спирания по време на състезанието. А това отговаря на средната цифра спирания за целия сезон.
Като време, от това което видяхме, смятам че разликата между двете смеси е от 0,7 до 1 секунда. Не виждам нещо крайно обезпокойтелно от всички тези данни.“