Люис Хамилтън спечели първата позиция за утрешната гран при на Австрия, като отново изпревари съотборника си в Мерцедес Нико Розберг. Куриозно и двамата направиха грешки в последните си решителни обиколки, като шефът на борда на директорите в тима Ники Лауда обясни всичко с много трудните условия на пистата. Трети остана Себастиян Фетел с Ферари, а зад него се подреди Фелипе Маса с Уилямс.
Пистата изсъхваше в началото на квалификацията от последния дъжд. Температурата на асфалта бе 22 градуса. Шансът да завали се оценяваше на 30%. Преди борбата да започне бе ясно, че отново редът утре ще се определи не само от резултати днес, но и от наказанията на пилоти, като тези на Макларън и Ред Бул. В колата на Дани Квят бе монтиран петия двигател преди квалификацияа.
Пилотите започнаха с интермедии, но се очакваше още преди края на първата част да могат да се ползват и гуми за сух асфалт. Квят обясни по радиото, че на завоите още е доста мокро. Заради спецификата на пистата тук разликата между софт и супер софт е сравнително по-малка, около 0,7 сек. Наистина след само 5 минути пилотите започнаха да слагат сухи гуми, като повечето състезатели заложиха направо супер софт, включително Мерцедес, докато в Уилямс поставиха софт и спряха още веднъж за супер софт!
В последната тренировка нито един от фаворитите не успя да направи симулация със супер софт. При положение, че утре се очаква само един стоп и сухо състезания, нямаше притеснения в използването на гумите.
Хамилтън, който отново имаше сякаш повече проблеми в тренировките хвана условията и поведе. Нико направи две излизания на първия завой. Фетел използва два чифта супер софт и резултатът му се очакваше с огромен интерес след отличната скорост в един тур от началото на уикенда. Себастиян поведе, но Розберг бе още по-бърз като загря гумите си. Всички обаче ставаха все по-бързи с изсъхването на пистата и загряването на гумите. Времената на фаворитите бяха подобрени от Сайнц, Грожан и Маса. Розберг все пак отново бе най-бърз в следващия си тур и остана начело в Q1. Люис Хамилътън този път изпусна първия завой и остана 13-ти в първата част.
Голямата сензация в тази част обаче бе отпадането на Кими Райконен, който остана 18-ти и отпадна от битката заедно с Перез, Бътън и пилотите на Маруся-Мейнър – Мери и Стивънс.
От Ферари обясниха, че е имал гориво и потенциал, но не е събрал топ секторите в една обиколка. Перез пък обясни, че е останал дълго зад Алонсо.
Самият Кими каза, че не знае какво е станало.
Във втората част асфалтът бе с температура 24 градуса, вятърът малко по-слаб. Розберг отново бе най-бърз пред Квят и Хамилтън, но Фетел изчака максимално преди да направи тур в тази фаза. Хамилтън сложи още един комплект супер софт, за който бе предупреден, че са гумите за състезанието!
Нико също направи още една серия и бе още по-бърз, а Люис остана втори на 0,428 сек! Фетел спокойно записа трето време и си осигури място във финалната фаза заедно с Ботас, Хюлкенберг, Верстапен, Насър, Маса, Грожан и Квят. За малко отпада Малдонадо с втория Лотус следван от Ериксон, Сайнц, Рикиардо и Алонсо.
В решителната заключителна част Нико бе по-бърз от Люис в първите обиколки, но бе с 0,2 сек по-бавен от топ тура си в Q2. Люис отново загуби доста време във втория сектор. Но и двамата направиха по още една бърза обиколка със същите гуми и картината се промени. Люис бе по-бърз от Нико. И двамата подобриха значително времената си, но този път Люис бе с 0,2 сек по-бърз. Предстоеше още по един опит с нови супер софт този път с една бърза обиколка. В нея и двамата направиха обаче грешки. Нико започна отлично в първия сектор и след това бе с най-доброто време във втория, но изпусна последния завой и всичко приключи, докато Люис изпусна пистата минута по-рано и така нещата приключиха – първа позиция за Люис, втора за Нико.
Себастиян Фетел зае третата позиция ката зад него остана първият Уилямс с Фелипе Маса. Следваше Нико Хюлкенберг, който изпревари Валтери Ботас, Верстапен, Квят, Насър и Грожан, който имаше проблеми със системата brake by wire.