Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън най-бърз в първата тренировка в Австралия

Хамилтън най-бърз в първата тренировка в Австралия

40
0

Люис Хамилтън с Мерцедес беше най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Австралия, с която започва новия сезон във Формула 1. Британецът показа отлична скорост с новия болид на Сребърните стрели и изпрвари с 0.583 сек своя нов съотборник в екипа Валтери Ботас.

Зад тях се наредиха двамата пилоти на Ред Бул Даниел Рикиардо и Макс Верстапен. Изоставането на австралиеца бе малко по-голямо от това на Ботас, а постижението му бе постигнато с по-бавните гуми суперсофт срещу ултрасофт за пилотите на Мерцедес в най-бързите им турове.

Кими Райконен и Себастиан Фетел от Ферари също записаха най-добрите си времена със супермеките гуми, но бяха на над 1 сек от топрезултата на Хамилтън.

Следващите пилоти – Маса с Уилямс и Грожан с Хаас, бяха на близо 2 сек от водача, което потвърди очакванията за голямо изоставане на отборите зад водещите 3 топтима – Мерцедес, Ред Бул и Ферари. 

 

 

В началото на сесията повечето пилоти излязоха да направят по една инсталационна обиколка. Първи на трасето се появи Грожан с Хаас. А първи бърз тур направи дебютантът Ланс Строл с Уилямс. С гумите суперсофт Хамилтън веднага подобри този резултат, а Даниел Рикиардо изпусна спирането за първия завой и мина през тревата. Люис свали още 1 секунда от най-доброто си време със супермеките гуми.

Рикиардо при следващия си опит изостана на 0.3 сек зад водача. Ботас с другия болид на Мерцедес подобри топрезултата за сесията с 4 десети, използвайки суперсофт. Макс Верстапен се оплака от проблеми със скоростната кутия, но само за кратко, а Рикиардо подобри още времето си и записа 2-и резултат. Райконен с Ферари бе 4-и на 0.8 сек, но с по-бавните гуми софт.

 

 

След забавяне от близо час заради хидравличен теч Щофел Вандоорн с Макларън най-после се появи на пистата. В първия си опит той бе с близо 6 сек от времето на Ботас. Валтери пък стана първият пилот с гуми ултрасофт. Рикиардо със суперсофт поведе за кратко, преди Ботас да го измести от върха с по-малко от 0.1 сек. С ултрасофт обаче Хамилтън свали повече от половин секунда и оглави класирането.

Райконен направи нов опит със суперсофт гуми и бе на 1.1 сек от Хамилтън. Със същия тип Себастиан Фетел, който също дълго време не записа истинска бърза обиколка, бе още по-бавен – на 1.2 сек. Двамата се наредиха 5-и и 6-и в класирането.

Вандоорн направи нов опит в края на сесията, но бе на над 4 сек от Хамилтън и в крайна сметка завърши сесията последен. Алонсо бе доста по-напред – 14-и, с 2.8 сек изоставане.

В тренировката впечатление направи новия начин на времеизмерването с показване на междинните разлики на състезателите след всеки завой. Така феновете можеха по-лесно да следят кой пилот в коя част от пистата е по-бърз или по-бавен спрямо конкурентите.