Люис Хамилтън даде най-добро време в първата свободна тренировка преди Гран при на Канада. Съотборникът му в Мерцедес Валтери Ботас бе втори в класирането. Съперниците им от Ферари Шарл Льоклер и Себастиан Фетел се подредиха трети и пети, а между тях бе Макс Верстапен (Ред Бул).
Условията на трасето бяха перфектни за тренировката – температура от почти 18 градуса на въздуха и над 26 градуса на асфалта. От Пирели предоставят най-меките смеси от гамата си за пистата Жил Вилньов.
Conditions are perfect in Montreal ?
FP1 coming up in ?️#CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/g6akubLPcg
— Formula 1 (@F1) June 7, 2019
Карлос Сайнц пръв излезе на пистата, последван скоро от Кевин Магнусен и Антонио Джовинаци. Трасето бе доста прашно, което е обичайно за канадската писта в началото на състезателния уикенд. Еволюцията й е значителна в течение на сесиите.
Може би това бе и една от причините, поради които от Мерцедес не бързаха да започнат работа. Тимът от Бракли е с нова задвижваща система в Монреал.
За разлика от тях, пилотите на Ферари направиха опознавателни обиколки – и двамата с гуми медиум. Средната по твърдост смес бе преобладаващият избор на екипите в началото на сесията. Ландо Норис и Джордж Ръсел сложиха хард, като пилотът на Макларън записа и първото време – 1:23.598 мин. Никола Латифи пък бе в колата на Роберт Кубица за тази тренировка.
?
?#CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/rV5QHBc3pN— Formula 1 (@F1) June 7, 2019
15 минути след началото на тренировката в таблицата имаше само две времена. Латифи бе по-бърз от Норис – 1:19.311 мин. На трасето нямаше особено голяма активност след първоначалните обиколки.
The first driver out on track was @McLarenF1 @Carlossainz55 on medium tyres. But the fastest driver at the moment is a Canadian: @NicholasLatifi, driving in #FP1 for @WilliamsRacing. #CanadianGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 7, 2019
След изтичането на почти половин час от първите 90 минути за подготовка пилотите на Мерцедес единствени не бяха излизали от бокса
Междувременно Макс Верстапен оглави подреждането с 1:15.998 мин (с гуми медиум). Сайнц подобри това постижение с 0,225 сек, но пилотът на Ред Бул бе още по-бърз 1:15.026.
Люис Хамилтън и Валтери Ботас най-после се появиха на пистата. Изборът на Мерцедес бе софт и за двамата. Финландецът излезе пръв с 1:13.495 мин, 0,881 сек по-бърз от Верстапен. Хамилтън бе трети, на 1,342 сек от съотборника си. В следващия си бърз тур англичанинът даде идентично до хилядните време с това на съекипника си преди Валтери да свали 0,266 сек. Междувременно Ромен Грожан се завъртя на шести завой, но успя да продължи.
“The track’s insanely dirty” says @Max33Verstappen, as @ScuderiaFerrari comes out to join the party. Finally @MercedesAMGF1 also makes an appearance, complete with new engine. The circuit is incredibly slippery, with plenty of dirt on the surface. pic.twitter.com/84tjjo3ns6
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 7, 2019
35 mins (of the 90) gone in FP1…
Literally nothing between the two Mercedes ⏱️#CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/OqZlezPIO5
— Formula 1 (@F1) June 7, 2019
Състезателите на Мерцедес продължиха да работят с най-меките гуми. Хамилтън бе по-бърз с 0,081 сек от Ботас въпреки грешка в деветата обиколка от серията си. Той даде най-добри първи и втори сектор. Веднага след това съотборникът му си върна първата позиция с 0,147 сек по-добро постижение. Финландецът бе с най-силен последен сектор.
След известно затишие в средата на тренировката от Ред Бул подновиха работата. Пиер Гасли излезе на трасето с гуми медиум. Той бе едва 16-ти след първата част от сесията, докато съотборникът му Верстапен бе трети. Температурата на асфалта вече бе достигнала 35 градуса. Грожан тръгна отново към пистата, но част от настилката в бокса се откърти и се бе залепила за предна дясна гума на колата му.
?@RGrosjean heads out on track, and takes a bit of the garage floor with him! #CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/vTwn0YL1tT
— Formula 1 (@F1) June 7, 2019
В Мерцедес се прехвърлиха на гуми медиум, с които Ботас свали най-доброто време до 1:13.001 мин
После слезе под 1:13 – 1:12.914 мин. Хамилтън продължи със софт и даде 1:12.767. Пилотите на Ферари пак бяха със средната по твърдост смес, предпочетена още от Верстапен и заемащия страхотната четвърта позиция Антонио Джовинаци. Пилотът на Алфа Ромео обаче се завъртя, удари се във втори сектор на девети завой и колата му остана наполовина на пистата. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар.
⚠️ VIRTUAL SAFETY CAR ⚠️@Anto_Giovinazzi has spun and grazed the wall at Turn 9#CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/7OciDnkbOT
— Formula 1 (@F1) June 7, 2019
Шарл Льоклер излезе трети – на 0,953 сек от Хамилтън. Сайнц заемаше четвъртата позиция пред Даниел Рикиардо, Магнусен, Кими Райконен и т.н. Верстапен се доближи на 0,988 сек до постижението на Люис, което означаваше 4-то място.
Фетел се завъртя на десети завой, успя да продължи. Немският пилот на Ферари бе стигнал до седмата позиция в подреждането, на 1,351 сек от Хамилтън.
Vettel pointing the wrong way at the hairpin ?#CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/QBDo1aBtEU
— Formula 1 (@F1) June 7, 2019
Себастиан се качи две места нагоре в класирането със следващите си бързи обиколки, но все още бе на над секунда от английския пилот на Мерцедес. Температурата на пистата продължи да се качва и в края на тренировката вече бе 38 градуса.
Повечето коли бяха на трасето през последните десетина минути от сесията. В самия край Ботас се обади по радиото, че има прекъсвания в работата на задвижващата система на колата му. От питуола му казаха, че е паднало налягането на горивото.
A few teething problems for that new Mercedes engine?
?
Bottas reports „a lot of misfiring“
His engineer responds saying there’s been „a loss of fuel pressure“The Finn returns to the pits…#CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/tUCVNWJFmJ
— Formula 1 (@F1) June 7, 2019
Хамилтън остана пръв, следван от съотборника си и Льоклер. Верстапен зае четвъртото място пред Фетел, Райконен, Сайнц, Рикиардо, Серхио Перес, Магнусен.
FP1 CLASSIFICATION: @MercedesAMGF1 comfortably ahead, but it’s early days…#CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/xxtPb5jOUw
— Formula 1 (@F1) June 7, 2019