След серията си от поредни победи през септември и октомври Люис Хамилтън взе категорична преднина в битката за спечелване на пета световна титла. С успеха си английският пилот догонва легендарния аржентинец Хуан Мануел Фанджо, чието име е известно, но за когото всъщност не се знае чак толкова много в наши дни. Затова заедно с репортажите за поредните победи на Люис, в този брой решихме да ви разкажем и малко повече за Фанджо, за този еталон в историята на спорта. Да, епохата е била различна, изискванията, автомобилите и много други детайли, но постигането на успех не е било по-леко срещу също толкова силни съперници, разполагащи със същата подкрепа.
Днес битката е на малко по-различно ниво в технологиите, но отново е зависима от човека зад волана, както и от хората зад пилота. Последните състезания категорично наклониха везните този сезон в полза на екипа на Мерцедес, към чиято работа само в един детайл – работата в завода по отношение избора на тактика и наблюдение на надпреварите изобщо – хвърляме поглед.
Не по-малко впечатляващ е и трудът на специалистите от Шел за съперниците от Ферари, чийто принос за увеличаването на мощността се измерва в забележителни числа.
Така Формула 1 продължава да е върхът в пирамидата на моторните спортове, но надпревари като тези във Формула Е се развиват супер бързо. Доказателство за това е и начинът, по който инвестира в тези състезания компания като BMW, чийто нов болид бе представен в Мюнхен пред отбрани медии. Още по-забележително е, че колата ще има пряка връзка с масовото производство, част от което пък бе показано като нова гама X4. Индийците от Махиндра също залагат на Формула Е, а най-после официално стъпиха и на нашия пазар, което си бе едно от събитията на отминалия месец.
Хамилтън до легендата Фанджо
ClubS1, брой 221/ноември 2018