Шефът на Макларън Мартин Уитмарш смята, че Люис Хамилтън заслужава да спечели Гран при на Монако през идващия уикенд. Отборът няколко пъти допускаше грешки, коствали скъпо на пилота. Последната бе, че в автомобила му нямаше достатъчно гориво и му бе казано да спре на пистата Каталуния, за да остане достатъчно бензин за последващите проверки. Стюардите на Гран при на Испания обаче не приеха това за форсмажорни обстоятелства и дисквалифицираха Хамилтън от квалификацията, която той бе спечелил с впечатляваща преднина. Така в неделя той тръгна от последната 24-а позиция на грида вместо да е на полпозишън.
Първите пет старта от световния шампионат за 2012 г. пък бяха спечелени от петима различни пилоти, така че според Уитмарш няма причина Хамилтън да не е следващият победител през тази година.
– Люис е в страхотна форма и напълно заслужава успех. В това няма съмнение. Затова трябва да работим здраво, да му осигурим добър автомобил и да не допускаме никакви грешки. Той самият може да реализира пълния си потенциал на писта, където му се иска да спечели отново. В Монако по принцип винаги сме били силни и имаме повече победи от който и да е друг тим (15 – б.р.). Отиваме там, вярвайки, че и сега можем да сме първи. Но всеки, който се осмели да прави прогнози в момента, е луд. На практика е невъзможно. Пет надпревари приключиха с петима различни победители от пет различни отбора. След Монако могат да са шест, но се надявам поне един тим да се повтори – заяви Уитмарш.
Последният успех на Макларън в Княжеството е от 2008 г. именно с Хамилтън в шампионския му сезон.
В момента отборът пък е втори в класирането при конструкторите, на 11 точки от Ред Бул и има възможност да излезе начело при добро представяне в шестия кръг от Формула 1 за тази година.
– В шампионат като настоящия има всякакви вероятности – продължи Уитмарш. – Хората се ядосват на гумите и те наистина са трудни за овладяване. Ние също имахме грижи с тях и бяхме разочаровани от резултатите, но пък точно те допринасят за невероятния развой на събитията. Няма магически трикове в работата ни с гумите или в опитите да ги разберем като поведение. Трябва да се трудим упорито, да внимаваме с данните, да изучаваме смесите и т.н. Имаме някои възгледи и идеи, но като че ли след всяко състезание има нови въпроси на дневен ред – допълни той.