Шесткратният световен шампион Люис Хамилтън заяви, че предвид супер интензивния график от състезания и неясния им брой, всяко действие в започващия другата неделя нов световен шампионат в F1 ще има много по-голямо значение. В специален подкаст за спонсорите на тима на Мерцедес от Петронас англичанинът се концентрира върху спорта след серията си от изяви срещу расизма.
Никога досета пилоти и екипи не са били поставяни при подобни условия – да направят 8 или дори 9 състезания за 11 седмици, като на два или три пъти да се борят в три последователни уикенда.
„Едно от най-трудните предизвикателства ще е да останем постоянни и поледователни“, заяви Хамилтън
„Обикновено караме в 20 до 22 състезания, но за много по-дълго време. Като цяло имаме много повече паузи. Можем да си поемем глътка въздух и да се върнем към надпреварите. Тази година ще е малко по-различна. Ще участваме в много по-сгъстени групи от състезания. Представянето във всяко от тях ще е по-решаващо, съществено, във всяка обиколка. Всеки момент ще има по-голяма важност, значението му ще е увеличено.“
Хамилтън обърна внимание, че всеки елемент ще има сериозно влияние за представянето на състезателите. Той бе сред най-големите критици за провеждане на първото състезание в Мелбърн и след това срещу неспазващите мерките за ограничаване разпространение на коронавируса негови сънародници. Люис предупреди, че всички трябва да са много бдители как ще пътуват, къде ще отсядат, каква ще е храната, колко ще спят, как ще разпределят енергията си и т.н.
? “Once I put my helmet on I feel like I can be anybody…“ ? pic.twitter.com/YRzVBpeSrD
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 28, 2020
В специален материал в актуалния брой на ClubS1 (238) известният доктор Рикардо Чекарели споделя конкретни елементи от подготовката за надпреварите като биохимия и психика.
„Целият процес, през който преминавате, трябва да ви осигури свобода на мислене и спокойствие в работата на екипа“, обясни още Хамилтън. Той добави, че тестът на Силвърстоун с болид на Мерцедес от 2018 г. е бил изключително полезен и от гледна точка на процедурите в бокса.
Според Тото Волф над пилотите наистина ще има по-голямо напрежение от по-малкия брой части, с които ще разполагат, а те ще се почувстват поне в началото малко ръждясали
„В такъв кратък сезон нямате шанс да се възстановите от лош резултат“, отбеляза той. „Ще стане въпрос и на надеждност, на трупане на точки. Може и да оптимизирате, да направите компромис с един или друг резултат в името на точките.“
Вторият пилот на тима Валтери Ботас пък заяви от своя страна, че огромната пауза му е дала възможност да се подготви така добре, както никога досега.
„Бях напълно готов, доколкото беше възможно, за старта в Мелбърн“, каза Валтери от своя страна за Петронас. „Нещата просто се забавиха малко. Всъщност минаха няколко месеца и трябваше да измина същия процес, за да съм напълно готов физически и психически. Върших много неща, които ме правят щастлив. В същото време работих крайно усилено. Мисля, че добре балансирах свободното си време и труда за мечтата си и се чувствам още по-готов, отколкото бях в Мелбърн.“