Люис Хамилтън (Макларън) спечели по брилянтен начин Гран при на Абу Даби, надделявайки в класически двубой над Фернандо Алонсо с Ферари. Трети завърши съотборника на Люис Дженсън Бътън. Той имаше проблеми със системата си KERS и не можа да участва в битката, която Макларън очакваха да спечелят след отличната си скорост в тренировките. В нея не участва този път шампионът Себастиан Фетел, защото спука гума още в първата обиколка, а тактиката на Ред Бул със съотборника му Марк Уебър донесе само четвърто място на австралиеца. След него завършиха Фелипе Маса (Ферари), Нико Розберг и Михаел Шумахер, които пък изнесоха поредния спектакъл по между си.
С успеха си Люис се изравни със съотборника си Бътън по броя на победите тази година и може би сложи край на един тежък период.
Температурата на асфалта бе 31 градуса на старта на надпреварата и с понижаването й се очакваше колите да станат по-бързи и леки за каране, което не се случи обаче във вчерашната квалификация и това бе проблем за Макларън, но настройките им за днешния ден се оказаха перфектни.
Веднага след старта Фетел поведе, но още във втория завой се спука задна дясна гума! Шампионът едва стигна до бокса. Загуби много време, а там стана ясно, че има повреди по пода, ауспуха и долното А-рамо на окачването. Не можеше да продължи и отпадна за първи път този сезон.
На старта зад него добре тръгнаха и двата Макларън-а, но зад тях Алонсо изпревари Уебър и още до края на първия тур се пребори с Бътън и зае втората позиция. За три обиколки Хамилтън се отдалечи пред испанеца на 2,8 сек, а зад испанеца на 2,3 сек бе Дженсън. С вече разрешеното използване на DRS обаче британецът бе изпреварен от Уебър на обратната права, но си върна позицията в следващата зона.
Следваха Маса, Розберг и Шумахер, които започнаха поредната невероятна битка помежду си от самия старт и се атакуваха още в първия тур. Следващата група пилоти бяха Сутил и Ди Реста, Буеми и Петров.
Алонсо се опита да скъси дистанцията до Хамилтън с рекорден тур и я намали с две десети, но Люис на свой ред направи най-бърза обиколка и я върна до 2,7 сек.
В бокса на Ред Бул лично Бърни Екълстоун дойде да теши Фетел, демонстрирайки рядко виждано в последните години топло отношение към пилот.
Битката отпред продължаваше във всеки тур, като дистанцията между Хамилтън и Алонсо остана 2,6 сек до 11-ата обиколка. На 4,9 зад испанеца бе Бътън, а на още 2 – Уебър.
След още 2 тура Алонсо доближи Хамилтън с нови 0,2 сек, а зад гърба на Бътън отново бе Уебър. Гумите се износваха и Буеми изпревари Сутил в битката в средата. Малко по-назад, тръгналите последни пилоти на Уилямс Барикело и Малдонадо вече бяха 14-ти и 15-ти.
В 15-ата обиколка Уебър отново атакува и изпревари Бътън за малко, но Дженсън пак си върна отново третата позиция. От Макларън го информираха, че в колата му системата KERS не работи добре и въпреки по-ниската с 20 к.с мощност на своята система Марк можеше да го атакува.
Преди спиранията в бокса (започнали със стоп на Маса в 16-ия тур), Алонсо бе вече под 2 сек зад Хамилтън. В 17-ия тур лидерите смениха гумите. Отново сложиха чифт софт, като момчетата на Макларън бяха с 1,6 сек по-бързи от колегите си във Ферари. Така Хамилтън взе минимална глътка въздух.
В 18-ия тур и Уебър спря в бокса и се забави толкова много, че пред него бе вече не само Бътън, но и Маса, който преследваше Дженсън с малко по-добре загрелите си гуми.
След 20 тура от общо 55 Хамилтън бе пред Алонсо на 3,6 сек, а Бътън вече изоставаше на 13,2 от испанеца. Проблемите му продължаваха, но Маса оставаше на над 1 сек и не можеше да използва DRS. Малко след средата на състезанието Маса все пак доближи Бътън на под 1 сек. Бразилецът днес бе със старото предно крило на Ферари, което прави колата по-бавна, но стабилна, особено зад друг болид. Зад гърба му вече бе Уебър. Австралиецът го атакува и го изпревари, но в края на следващата DRS зона на 11-ти завой Маса си върна позицията.
Напред Хамилтън се откъсна пред Алонсо на повече от 5 сек във втория стинт, демонстрирайки отличната скорост на Макларън в дълга серия, за която говори снощи.
Температурата на асфалта се понижи само до 29 градуса.
След водещата група бяха Розберг, Сутил и Шумахер. Малдонадо внасяше смут с неспазването на сини знамена и го наказаха, докато Барикело бе вече 10-ти!
В 36-ата обиколка Уебър направи втори стоп и сложи отново меки гуми, докато колегите му само след тур два сложиха твърдите за уикенда – медиум. Решението бе рисковано – да бъде много бърз в следващите турове, но трябваше да прави и трети стоп за твърди гуми.
Двамата лидери бяха разделени отново от разлика под 3 сек след супер темпо на Алонсо в края на втората серия от турове с меки гуми.
В 40-ата обиколка Хамилтън спря за втората си смяна и сложи твърди гуми. Алонсо остана на пистата, но зад един от Лотус-ите и загуби време. Маса също мина през бокса за последна смяна, както и Бътън, който отново бе притиснат от Уебър. В 42-ата обиколка Марк най-после успя да го изпревари и това бе логично с меките му гуми и проблемите на Бътън.
Алонсо нямаше шанс да се измъкне в трафика и оставаше с аванс от точно 20 сек преди да спре за гуми, затворен в пита от един Испания Рейсинг.
Така след стопа на Алонсо, Хамилтън си взе отново лидерската позиция!
Дори и преди Розберг да мине през бокса за втори път Уебър зае третото място и бе супербърз, но дистанцията между него и Бътън бе само 9,3 сек малко преди края, когато Марк бе най-бързия пилот на пистата, на 18 сек бе Маса, който се завъртя, а преди това удари малко крило, излетяло от колата на Малдонадо и това съвсем го забави.
Уебър се бореше реално за неговата четвърта позиция и 3 обиколки преди края имаше дистанция от цели 30 сек пред бразилеца.
С твърдите гуми Хамилтън отново взе комфортен аванс от над 7 сек.в края на състезанието.
Уебър направи спирането си в последната обиколка на състезанието и така класирането на подиума се оформи – Хамилтън, Алонсо, Бътън. Десетката допълниха Уебър, Маса, Розберг и Шумахер, Сутил, Ди Реста и Кобаяши.