Люис Хамилтън описа формата си през втората половина на сезон 2013 г. във Формула 1 като шокираща. Световният шампион за 2008 г. бе шести и седми в последните две надпревари от календара досега, докато съотборникът му Нико Розберг се качи на подиума и в Индия, и в Абу Даби.
– Положението е шокиращо след лятната пауза, това мога да кажа. Може да е свързано с посоката на развитие на колата, но наистина не знам (на какво се дължи). Или настройките ни не са правилни. Понякога пък просто имаш усещането, че не си на правилното място в точния момент. На Сузука трябваше да направя силно състезание – бях бърз, но пък спуках гума. В последния състезателен уикенд представянето в квалификацията не помогна, а след него всичко се срина. Надявам се най-после да се озова в по-силна позиция – заяви английският пилот на Мерцедес на пистата до Остин.
Шефът на тима Рос Браун обясни наскоро, че всъщност за F1 W04 няма нови компоненти от известно време насам. Въпреки това обаче се постига напредък чрез изследване на наличния пакет и работа точно с настройките.
Хамилтън пък ще е с ново шаси в Остин, след като екипът е открил две сериозни пукнатини в колата му по време на подготовката за Гран при на САЩ. Автомобилът е бил изцяло разглобен в търсене отговор на въпроса за непостоянното му поведение. Според тима пукнатините са достатъчно големи, за да са имали влияние върху управлението. Затова е решено шасито да бъде сменено.
– В Абу Даби резултатът на Люис не бе такъв, какъвто очаквахме, особено в сравнение с този на Нико. По-непонятното обаче бе непостоянството в поведението на колата му спрямо видяното при Розберг. Повредите, които открихме, са по-големи, отколкото мислехме. Знаехме за няколко качвания на бордюри и други неща, но предпочетохме ново шаси, за да изчистим всякакви съмнения. Определено имаше някои много странни неща в Абу Даби – заяви Браун.