Люис Хамилтън и Валтери Ботас приключиха петъчните свободни тренировки преди Гран при на Австрия на първа и втора позиция. Английският пилот на Мерцедес обаче бе убеден, че Ред Бул има скорост в резерв.
„Може би някъде около две десети от секундата (разликата между Хамилтън и класиралият се трети в следобедната сесия Макс Верстапен бе 0,217 сек – б.р.). Или може би десета и половина, нещо такова. Все пак е добре, че сме направили малки крачки напред по отношение на скоростта си в един тур“, коментира Хамилтън
„Усещането в колата бе доста добро. Имахме известни проблеми в първата тренировка, когато пробвахме различни варианти на настройки. С няколко промени се почувствах далеч по-комфортно в болида. Вероятно няма да сменям нещо съществено по-нататък, защото нещо, което работи, не се поправя! Така че тази вечер ще има само дребни детайли за проучване. Все пак очаквам Ред Бул да са пред нас. Ще се постараем утре разликата да е колкото се може по-малка.“
По време на тренировките по Скай Германия оповестиха, че според техни източници Хамилтън ще подпише нов договор с Мерцедес до дни, ако вече не го е сторил. Идеята била контрактът да бъде обявен по време на уикенда за Гран при на Великобритания. Доскоро един от най-упоритите слухове бе, че за Силвърстоун се подготвя обявяване привличането на Джордж Ръсел като титуляр в тима от Бракли.
Ботас от своя страна сподели, че се е забавлявал през петъчния ден в Австрия
„Мисля, че започнахме работата добре и се надявам върху това да градим по-нататък. В свободните тренировки не знаеш останалите върху какво работят. По-меките гуми носят голяма разлика. Чувства се, че държат повече в дълги серии. Мисля, че температурите ще са доста променливи този уикенд, така че да видим как ще повлияят на поведението на гумите“, заяви финландският пилот.
Мерцедес ще има новости за болида си F1 W12 за надпреварата на Силвърстоун, оповести шефът на екипа Тото Волф. Той допълни, че това са неща, по които в Бракли са се трудили от доста време, както и че вече не се провеждат аероизследвания на компоненти за тазгодишната кола.
„Няма да са големи промени. Има още една серия елементи, които са по веригата от дълго време“, допълни Волф.
We scrape off the top layer of debris that gets picked up on track so, that way, we are uncovering the actual surface of the tyre! 👏 But we usually only do it around the tread wear indicators to then get a clean measurement of the tyre wear! 🤓📊
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 2, 2021