Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пред Ботас във втората тренировка

Хамилтън пред Ботас във втората тренировка

2215
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън, снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Монако

Люис Хамилтън изпревари с 81 хилядни съотборника си в Мерцедес Валтери Ботас във втората тренировка по улиците на Монако. В същото време съперниците им останаха далеч назад. Трети резултат записа Себастиан Фетел с Ферари, на 0.763 сек! а след него се подредиха Пиер Гасли с Ред Бул, и Алекс Албон с Торо Росо.

Шести остана Макс Верстапен с втория Ред Бул, който се оплака от липса на сцепление и недозавиване почти навсякъде. Зад него се подредиха Кевин Магнусен с Хаас и пилотите на Алфа Ромео Джовинаци и Кими Райконен.

Едва десето време записа местният любимец Шарл Льоклер, който съобщи по радиото за постоянни проблеми при спиране със своето Ферари. Пилотите на Скудерията отново направиха по 2 серии с най-меките гуми, докато Мерцедес пробваха в тази тренировка и по 1 комплект по-твърди – медиум. С тях те бяха също много бързи. След това просто записаха най-добрите времена със софт и започнаха дългите серии с повече гориво.

Пилотите на  Макларън очаквано започнаха работа първи заради загубеното време от Карлос Сайнц в първата.

Той не записа нито една бърза обиколка сутринта, имаше проблем в зареждането на батериите.

При 34 градуса на асфалта екипите имаха шанс в тази тренировка да изпробват работата и на останалите гуми, освен най-меките софт (C5), с които работиха всички сутринта. Само пилотите на Торо Росо и Рейсинг Пойнт ползваха по комплект различни гуми – първите медиум, а вторите хард в началните 90 минути.

На практика повечето състезатели започнаха тази втора сесия с медиум и хард, но пилотите на Ферари сложиха отново софт, трети комплект и за двамата. В Торо Росо също бяха с меките гуми и Алекс Албон оглави класирането в първите минути.

Той направи 5-6 обиколки и изненадващо изпревари пилотите на Ферари. Хамилтън и Ботас започнаха с медиум малко по-късно, докато Гасли и Верстапен също бяха с нови софт на своите коли.

С медиум в 4-ия тур на работата им, Ботас оглави класирането, като изпревари Албон и Ферари със софт. Фетел записа най-доброто си време в 8-ата си обиколка, но Ботас вдигна още темпото в 6-ия си поред тур. Хамилтън го доближи само на 66 хилядни като загря своя медиум и след още 1 тур оглави таблицата с 33 хилядни аванс пред съотборника си!

Двамата направиха по 10-11 обиколки в тези първи серии. В това време Льоклер спря в бокса след едва 8 тура, докато Фетел направи 11. Верстапен остана затворен в трафик и леко закачи мантинелите, но в крайна сметка записа трето време зад пилотите на Мерцедес. Веднага след него се нареди Гасли, а пилотите на Ферари продължиха работа като сложиха нов, втори за тренировката комплект софт.

Фетел записа ново най-добро време – 1:11.881 мин, но само с 45 хилядни по-добро от това на Хамилтън с медиум!

И с втория чифт софт обаче нещата не се получаваха за Льоклер, който бе с шесто време, изпреварен дори от Джовинаци с Алфа. Льоклер се оплака по радиото, че има постоянни проблеми при спиране, а Фетел усещаше нестабилна задната част.

Почти в средата на тренировката, 50 минути преди края Хамилтън и Ботас сложиха нови комплекти софт и Валтери веднага поведе с 0.284 сек по-добро време от това на Фетел! След още 2 обиколки слезе до 1:11.275 мин. Хамилтън бе в трафик в началото на серията си новия софт, но в 6-ия си тур записа ново най-доброто време в тренировката – 1:11.245 с 0.03 сек по-добро от Ботас.

Финландецът повиши още скоростта си, в дълга вече 10 обиколки серия, и пак го изпревари с 46 хилядни. На новия гладък асфалт очевидно темпото и със софт ставаше все по-добро. Люис блокира гумите на първия завой Сен Дево и трябваше да спре в зоната за сигурност, което не бе добра новина. Въпреки това и той в 10-ия тур работа с гумите записа топ време и с него оглави класирането – 1:11.118 мин, с 0.081 сек по-бърз от Ботас.

Последва спиране в бокса, като Люис каза, че е нужно ново балансиране на предна лява, със зареждане с гориво за традиционните серии за състезанието в неделя с далеч по-ниска скорост. В тях Фетел спря на Сен Дево, но също имаше шанс да не удари в мантинелите. Пилотите на Мерцедес се върнаха в дългите серии към медиум, като подготовка за неделя.