Люис Хамилтън с Макларън Мерцедес спечели невероятна победа в Гран при на Китай и прекъсна победния марш на Себастиан Фетел и Ред Бул, започнал още в края на миналия сезон. Хамилтън надделя над германеца днес в една страхотна битка с великолепно каране и по-агресивна стратегия с три спирания в бокса. Трети фантастично завърши съотборника на Фетел Марк Уебър, който стартира едва 18-ти.
Пилотите на Мерцедес и Ферари също избраха различни стратегии – съответно с три и два стопа, като пилотите им заеха следващите места в точките зад останалия на четвърта позиция Дженсън Бътън с втория Макларън.
Състезанието започна изключително драматично за Хамилтън. 30 минути преди старта, когато питът бе отворен и колите трябваше да заемат местата си на грида, механиците се засуетиха около колата му заради проблем с теч на гориво. Моторът не искаше да запали. Пилотът успя да напусне бокса едва 40 секунди преди времето да изтече и успя да отиде до третата позиция на стартовата решетка. В противен случай тръгваше след всички.
На старта двата Макларън-а изпревариха тръгващия отново от полпозишън Фетел, чиято система KERS работеше, но не тръгна добре.
Себастиан все пак се пребори с Розберг за третото място в първите завои, а зад тях Фелипе Маса изпревари Фернандо Алонсо след тръгването им от трети ред.
Бътън избяга напред в първата обиколка с 1,3 сек пред Хамилтън, на 0,6 сек бе Фетел и на по-малко от секунда зад него се подредиха Розберг, Маса и Алонсо. За два тура Уебър пък спечели 2 места.
В следващите обиколки борбата бе за стотни от секундата, но пилотите в челото установиха доста бързо постоянно темпо. Фетел бе само на 0,8 сек, следваше Розберг на 2,1, Маса, Алонсо, дебютантът Пол ди Реста (който след вчерашната отлична квалификация направи и добър старт и запази мястото си в колоната). Зад него бе съотборникът му Адриан Сутил. Михаел Шумахер бе спечелил 5 позиции и бе девети, а зад него вървеше Камуи Кобаяши. Уебър бе 15-и зад борещите се пред него пилоти на Рено и Торо Росо.
До осмия тур Бътън се отдалечи от Хамилтън на 1,5 сек, а Фетел без зад втория Макларън на 0,5 сек.
В 10-а обиколка започнаха смените и Хайме Алгерсуари напусна бокса без механиците да са поставили добре задна дясна гума. В 11-ия тур Шумахер и Уебър бяха в пита, като и двамата сложиха по-мекия тип гуми, които според Пирели на тази писта трябваше да дадат по 1,5 сек на обиколка по-добра скорост.
Напред, точно както във Ферари очакваха вчера, след 11-ия тур гумите на Розберг бяха в по-лошо състояние от техните. Маса вече бе до скоростната кутия на Мерцедеса. Нико спря в 13-ата обиколка за нови гуми и сложи пак меки. Дистанцията между първите трима отново бе нищожна. Бътън бе само на 0,6 сек пред Хамилтън, на още 0,5 бе Фетел, Ферари-тата се движеха на 4,4 сек от лидера.
В 14-ата обиколка Себастиан задмина Хамилтън, а тур по-късно същото направиха и Ферари. След миг Фетел и Бътън заедно спряха в бокса. Дженсън почти спря при момчетата от Ред Бул, загуби време и германецът взе позиция пред него. В това време Маса изпревари Люис и двамата заедно спряха при механиците, като бразилецът излезе пред съперника си.
Всички бяха в трафика около 10-о място. Алонсо мина през бокса още обиколка по-късно и също загуби позиции – излезе не просто зад Маса и Хамилтън, но и зад Хайдфелд и Михаел Шумахер.
Михаел изпревари Ник с новите си гуми, докато сънародникът му още бе с тези, с които стартира.
Напред с ранния си стоп лидер бе Розберг, следван от Фетел, Бътън, на 0,8 сек Маса, а зад гърба на бразилеца се подредиха Хамилтън, Шумахер и Алонсо. Хайдфелд спря в бокса в 18-ата обиколка.
Алонсо мощно започна да атакува Шумахер, имаше по-добра скорост с по-новите си меки гуми. Напред Фетел пък бе вече по-бърз от втория Мерцедес на Нико Розберг, който обаче си имаше 5 секунди аванс с доброто излизане на пистата при първите спирания.
Уебър вече бе на 11-а позиция в борба с Кобаяши (чийто нос бе счупен) за влизане в зоната на точките.
След направената нова дузина обиколки гумите на Шумахер отново не държаха, но опитният 7-кратен шампион се защитаваше от Алонсо. Все пак испанецът успя да го изпревари в 26-ата обиколка и веднага след това Михаел спря за нови гуми.
Преди това в 24-ата обиколка Бътън направи втория си бокс и отново сложи меки гуми, които, както обясни снощи, бяха работили само две обиколки. Хамилтън единствен в челото имаше чисто нови. След тур в бокса бе и лидерът Розберг, както и Уебър, чийто KERS отново не работеше!!!
Начело бе Фетел, следван на 3,2 сек от Маса, а на още 10 бе Алонсо. Нико след две смени бе четвърти, а зад него бе Михаел, следван от Бътън и също сменилия гуми втори път Хамилтън.
С новите си гуми Розберг се залепи зад Алонсо. Стратегията бе ясна за него, Шумахер и Макларън – три стопа. Нико не загуби време и бързо изпревари Алонсо. Ферари и Фетел бяха на два. Бътън и Хамилтън също изпревариха Алонсо до 30-ата от общо 58 обиколки.
Напред дистанцията между Маса и Фетел бе 2,5 сек, зад тях бяха Розберг на над 12 сек и пилотите на Макларън. С малко по-новите си гуми Хамилтън се опитваше да изпревари съотборника си. Алонсо бе на 16,6 сек.
В 31-и тур Фетел спря за твърди гуми! Ферари последователно сложиха хард на колите на пилотите си – първо на испанеца, след това на Маса. Бразилецът излезе от бокса пети (зад Фетел) и пресече бялата линия на изхода.
В това време Уебър се бореше за седмо място с Петров, чийто тим бе избрал стратегия с два стопа. След малко пред руснака мина и Алонсо.
Оставаха 20 обиколки и Хамилтън атакува Бътън. Изпревари го, но Дженсън контраатакува в първите завои. Двамата се бореха за шанс за победата, защото пред Фетел имаше много обиколки с един тип гуми, а Маса можеше да получи наказание. Розберг водеше пред тях пред Фетел с 16,7 сек, а му трябваха над 20 за допълнителния стоп.
Малко преди 40-ата обиколка последователно бяха направени третите спирания в бокса и подреждането си оформи: Фетел, Маса (разминал се с наказание), Розберг, Хамилтън, Бътън и Алонсо. В 41-ия тур Хамилтън изпревари Розберг и зад немеца бе вече Дженсън. Люис пък подгони Маса и го задмина на стартовата права.
Назад Алонсо бе изпреварен от супербързия Уебър с по-новите му гуми. 10 обиколки преди края Розберг рискува, но остана зад Маса и Бътън.
8 тура преди финала Фетел водеше пред Хамилтън с 2,9 сек, трети бе Маса, а зад гърба му бяха Бътън и Розберг. Люис отново бе помолен да закара колата до финала, но той стопи още 1 секунда от аванса на лидера.
В това време Маса отстъпи на Бътън, а зад него бе и Розберг.
5 обиколки преди края Хамилтън невероятно атакува Фетел на два пъти и не успя до го изпревари, но след тур поведе! Германецът бе без радио и не разбра навреме темпото на Хамилтън.
Малко преди това Маса сгреши и отвори пътя на Розберг и Уебър. Марк се доближи до Нико и го изпревари, а в предпоследната обиколка спечели още една позиция със страхотна маневра срещу Бътън, което го качи на подиума.