Люис Хамилтън даде най-добро време в петъчните свободни тренировки за Гран при на Китай, но не бе доволен от поведението на болида си Мерцедес F1 W05.
В края на втората сесия той се обади няколко пъти по радиото със съобщение, че нещо не е наред в колата, както и че балансът не е добър. Имаше и сериозно износване на гумите, които – и двете спецификации – трудно загряваха на пистата, чиято температура не надвиши 25 градуса.
– Не научих кой знае какво. Денят не бе особено лесен. Тази вечер имаме доста работа, за да разберем къде сме всъщност. Очевидно е, че не вървим зле, но винаги търсим по-добро представяне. Ще отделим сериозни усилия, за да напреднем с настройките. Проблемът с окачването повлия на програмата ни. Така и така нямаме кой знае колко време и всяка обиколка е от значение. Но ще оправим проблема и утре ще сме бързи – заяви Хамилтън.
Пилотът уточни, че поведението на колата не е впечатляващо и че на пистата в Китай върви по-трудно, отколкото на предишни трасета. Не знае обаче каква е причината за това.
– Обикновено по време на първата тренировка правим промяна в настройките, излизаме и я тестваме, слагаме нови гуми, прави по-дълга серия с комплекта. Загубихме време, но всичко е наред. Не е за първи път. Нужни са повече обиколки, повече гуми и възможности за промени по автомобила. Надявам се да намерим оптимален баланс. Ако утре вали, дори няма да разберем дали сме направили точните неща. Може да се окаже така, че чак в състезанието да сме наясно – допълни англичанинът.
Нико Розберг пък бе категоричен, че очаква да се бори за победа в неделя, въпреки че съотборникът му бе пръв в днешните изпитания.
– Имаме много работа – отбеляза и той. – Разполагаме със страхотен автомобил и очакваме да спечелим състезанието тук. Борбата за победата ще е страхотно предизвикателство. Направихме чудесен старт на уикенда – невероятно е да си толкова бърз. Предстоящият уикенд е уникален, тъй като по принцип се стараем да ограничим износването на задните гуми, а тук предните се разрушават заради дългите завои. Грейнингът бе много лош днес, при всички предната част занасяше. Първи завой просто убива гумите и се налага да подходиш творчески към настройките.