Люис Хамилтън спря много рязко на входа на питлейна при влизане в алеята по време на посветената на 70-ата годишнина на F1 Гран при. Това предизвика съмнение дали пилотът на Мерцедес е намалил навреме скоростта. Той финишира втори в състезанието. След финала рейс директорът на ФИА Майкъл Маси бе помолен да коментира случилото се с Хамилтън и подобен инцидент с Ландо Норис (Макларън).
„Люис и Ландо не нарушиха правилата, когато блокираха колелата си“, заяви Маси
„Следим скоростта в питлейна по време на всички сесии и надпревари от всички серии. За целта се използва устройство, което непрекъснато мониторира показателите на пилотите.“
„Иначе нямаше трудности в това състезание освен, че заради усилия се вятър болидите често излизаха от ограниченията на трасето в девети и 15-ти завои. Разгледахме инцидента между Кевин Магнусен и Николас Латифи и стюардите решиха, че пилотът на Хаас заслужава наказание от 5 секунди. Честно казано, освен този епизод нямаше нещо друго, заслужаващо внимание.“
Междувременно в Мерцедес вече работят по това да разберат проблемите си с гумите във втората надпревара на Силвърстоун=
В екипа още от предходната седмица са били наясно, че ще имат проблем, обясни инженерният директор на писта Андрю Шовлин след състезанието
„Това не бе нещо ново за нас. Новина се оказа фактът, че при нас ситуацията бе в най-лошия си вариант, а Ред Бул се оказаха в най-добрия. Това трябва да разберем. И в други състезания всички карат при едни и същи условия, защо при нас се получава различно? Точно сега нямаме отговор на този въпрос. И сме наясно също така, че ако не се справим с проблема, ни предстои още една неделя, през която ще изглеждаме глупаво.“
„Миналогодишната кола нямаше такива грижи, а тазгодишният болид е еволюция на този от 2019-та. Не сме сменили философията си в никой област. Работим в същите посоки на развитие. Проблемът може да си е съществувал и предишния уикенд, но да сме го избегнали заради ранния сейфти кар и това, че през по-голямата част от състезанието тогава бяхме с най-твърдите гуми.“
Пирели достави различни типове гуми за двете последователни надпревари на пистата Силвърстоун. Смесите за втория уикенд бяха с една стъпка по-меки. Макс Верстапен спечели петия кръг от световния шампиона за 2020 г. с алтернативна стратегия – потегли с хард, докато всички останали в топ 10 бяха с медиум. В средата на дистанцията пилотът на Ред Бул сложи медиум за няколко тура и след това изкара още един стинт с най-твърдата смес до финала. След финала Хамилтън попита Макс дали е имал някакви грижи с гумите.
„Никакви“, бе отговорът на нидерландския пилот. „С медиума трябваше да внимавам малко, но това бе всичко.“
That’s a wrap, Team! ?
But before we go, Toto wanted to send you a quick message as we sign off from @SilverstoneUK and #F170 ? pic.twitter.com/f2wBpiUWBH
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 9, 2020